60 lat działalności TT-Line na Bałtyku
Historia sukcesu TT-Line rozpoczęła się 28 marca 1962 roku, kiedy prom „Nils Holgersson I” otworzył połączenie między Travemünde, a Trelleborgiem w Szwecji. Zaledwie trzy lata później, w 1965 roku, TT-Line powiększyła flotę o drugi prom.
Lubeka-Travemünde – 11 602 mile morskie – tyle ma do pokonania nowy statek TT-Line, pierwszy z dwóch nowo zamówionych Green Ships, który jest w drodze ze stoczni w Nanjing w Chinach do Europy.
Na miejsce ma dotrzeć pod koniec kwietnia, miesiąc po 60. rocznicy powstania TT-Line. Prom nosi nazwę „Nils Holgersson”, tak samo jak pierwszy statek w historii TT-Line – tradycja jest kontynuowana, ale jednocześnie firma chce zaznaczyć ogromny rozwój technologiczny promów.
Zielona flota
Projekt „Zielonych Statków” to kontynuacja działań TT-Line na rzecz zrównoważonego rozwoju żeglugi, które armator rozpoczął już w 1995 roku wraz z wejściem do eksploatacji dwóch Zielonych Statków pierwszej generacji, „Nils Dacke” i „ Robin Hood”, które nastawione były na przyjazną dla środowiska eksploatację statków.
Zaledwie sześć lat później, w 2001 roku, oddano do eksploatacji dwa nowe Green Ships drugiej generacji. Promy „Nils Holgersson” i „Peter Pan” zbudowane w Bremerhaven były już wyposażone w systemy napędowe, które zmniejszyły zużycie paliwa nawet o 15 procent w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami. Teraz flota jest uzupełniana przez najbardziej przyjazne dla środowiska statki. Podczas, gdy nowy Nils Holgersson jest już w drodze do Europy, budowa drugiego promu Green Ship Peter Pan, zbliża się ku końcowi i zostanie on przekazany TT-Line w ciągu roku.
Bernhard J. Termühlen, dyrektor zarządzający, powiedział: „Z dumą spoglądamy wstecz na 60 lat TT-Line. To był czas pełen imponujących promów, wspaniałych innowacji, nowych technologii i zrównoważonego rozwoju firmy. Chcemy dalej to kontynuować i nadal być pionierami w żegludze promowej.”
Łyk historii
W 1965 roku, TT-Line powiększyła flotę o drugi prom.
Rampy załadunkowe na dziobie i rufie promu „Peter Pan I” umożliwiły wjazd i wyjazd pojazdów bez konieczności zawracania, co zrewolucjonizowało załadunek i rozładunek w porcie.
Flota rosła, a wraz z ukończeniem „Peter Pan II” w 1974 roku, TT-Line zapoczątkowało nową erę żeglugi promowej. Nowy i wówczas największy na świecie prom łączył transport i rozrywkę oraz umożliwiał pasażerom spędzenie rejsu w restauracji, barze czy na siłowni oraz skorzystanie z rozrywki oferowanej na pokładzie.
W latach 1988 i 1989 TT-Line z sukcesem wprowadziło dwa promy kolejowo-pasażerskie. Są one nadal w eksploatacji, przebudowane w późniejszym okresie na promy RoPax o nazwach Huckleberry Finn i Tom Sawyer. TT-Line rozwijało połączenia promowe i w 1992 r., po zjednoczeniu Niemiec, została otworzona linia promowa z Rostocku do Trelleborga. W styczniu 2022 roku TT-Line ta obchodziła 30-lecie istnienia tego połączenia.
Połączenia z Polską
W styczniu 2014 roku TT-Line uruchomiła połączenie z Polski, ze Świnoujścia do Trelleborga. Cztery lata później miało miejsce przedłużenie promu Peter Pan o 30 metrów do długości 220 metrów i tym samym linia ładunkowa powiększyła się do 3400 lm. Umożliwiło to zmniejszenie emisji na transportowaną jednostkę frachtową nawet o 25 procent. W tym samym roku TT-Line otworzyło połączenie między Kłajpedą, a Trelleborgiem. Następnie, w 2018 roku TT-Line złożyło zamówienie na budowę promów Green Ships trzeciej generacji, kontynuując tym samym drogę w kierunku zrównoważonej eksploatacji statków w żegludze promowej.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty