70 proc. oferty TUI poza sprzedażą agencyjną

Strategia biznesowa nakierowana na bezpośrednie kanały sprzedaży jest owocna. Naszym głównym celem jest osiągnięcie 70 proc. sprzedaży przez kanały własne – mówi w rozmowie z przedstawicielem WaszejTurystyki.pl, Marek Andryszak, prezes TUI Poland.
Ulubione kierunki Polaków – niezmienne
Zakończony rok oceniam bardzo dobrze. Osiągnęliśmy przychody na poziomie 565 milionów złotych, zaś liczba klientów – wyniosła około 200 tysięcy, wynik finansowy jest dodatni. Mocno pracowaliśmy na taki rezultat [rzez ostatnie lata.
Ulubione kierunki wyjazdów Polaków pozostają niezmienne od kilku lat – Turcja, Grecja, Hiszpania – Wyspy Kanaryjskie wraz z Balearami. W tym roku dużą popularnością cieszyła się również Bułgaria.
Po raz pierwszy zysk
W ostatnich latach spółka TUI Poland przynosiła z roku na rok mniejsze starty. Po raz pierwszy od czterech lat zakończyliśmy rok zyskiem na poziomie 3 milionów złotych. Liczba klientów nie zmieniła się w stosunku do roku poprzedniego.
Polacy wyjeżdżają z uznanymi biurami podróży
To był bardzo korzystny okres dla branży turystycznej. Rośnie liczba osób, które decydują się na zagraniczny wyjazd. Na dobre wyniki wpłynął również brak znacznych wahań na rynku paliw i walut. Co mnie bardzo cieszy to również fakt, że po fali bankructw w 2012 roku, Polacy decydują się na wyjazd z zaufanymi, bezpiecznymi biurami podróży z dobrą marką.
Bezpośrednie kanały sprzedaży to sukces
Niespodzianką negatywną dla spółki okazał się większy popyt na wyjazdy Grecji. Nie przewidzieliśmy tak dużego zainteresowania tym kierunkiem.
Miłą niespodzianką w zakończonym roku była sprzedaż wakacji TUI w Internecie. Strategia biznesowa nakierowana na bezpośrednie kanały sprzedaży jest owocna.
Przebojem będzie Grecja
W nadchodzącym sezonie zadbaliśmy o odpowiednią ofertę grecką. Poszerzyliśmy portfolio hotelowe na Krecie, dodając kolejne po Heraklionie lotnisko – Chania. Latem 2014 z TUI będzie można wypoczywać również na Rodos, Zakynthos, Korfu i Kos oraz wyspie Karpathos, która jest kolejną nowością w ofercie TUI.
Zwiększamy ilość miejsc na rejsach na portugalską wyspę Maderę. Od czerwca będzie można tam polecieć z Warszawy, Katowic i Poznania.
Poszerzamy również ofertę hoteli w Turcji, na Balearach oraz w Bułgarii.
Prognozujemy wzrost zainteresowania ofertą TUI Poland na poziomie kilkunastu procent na wszystkich kierunkach.
Nadchodzący rok to również kolejny krok w realizacji naszej strategii sprzedaży. Naszym głównym celem jest osiągnięcie 70 proc. sprzedaży przez kanały własne.
Rozmawiał: Adam Gąsior
POWIĄZANE WPISY
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 marca 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych zaczynają spadać
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 marca 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych zaczynają spadać
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
mam nadzieję że strategia prezesa TUI Poland będzie nie wypałem. szczerze mu tego życzę, gdy po kilkunastu latach współpracy na rzecz rozwoju marki TUI dostałem kopa w ….
Przecież to bajki. Co miał innego powiedzieć? A co do strategii: osiągnięcie 70% sprzedaży przez sieć własną jest zadaniem trywialnym. Może mieć nawet 100%. Wystarczy ze zerwie wszystkie umowy z agentami.
To może prezes poda dane finansowe za 2013rok i sprzedaż firstów?
bo nigdzie nie mogę ich znaleźć:)
Mnie tylko ciekawi kiedy zakończą działalność na polskim rynku bo po takim fatalnym starcie oferty na lato 2014 to już mogą się pakować.