Polacy podczas zagranicznych wakacji zapłacą kartą, smartfonem lub smartwatchem
62 proc. Polaków kupując zagraniczne wakacje w biurze podróży zrobi to online. Trzy czwarte polskich turystów organizujących swój urlop samodzielnie kupi nocleg przez internet. 42 proc. urlopowiczów z Polski wyda na swoje zagraniczne wakacje od 400 do 800 euro na osobę – oto niektóre wyniki najnowszego badania Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2023, obejmującego osiem rynków Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polskę.
38 proc. ankietowanych Polaków planuje w tym roku urlop za granicą, a średnia długość wyjazdu wyniesie 8 dni. 44 proc. Polaków wyjeżdżających za granicę nie zakłada rezygnowania ze swoich planów urlopowych, nawet jeśli inflacja utrzyma się na wysokim poziomie, a koszty życia będą rosły. Jednak 55 proc. naszych rodaków planujących zagraniczne podróże poszuka w takim wypadku tańszych opcji noclegowych, a 54 proc. rozważy skrócenie wyjazdu.
Niemal 60 proc. Polaków twierdzi, że sytuacja międzynarodowa w regionie nie spowoduje zmiany ich zagranicznych planów wakacyjnych. Co trzeci deklaruje, że w tym roku w końcu wybierze się w podróż przesuniętą wcześniej z powodu pandemii Covid-19 – dotyczy to zwłaszcza najmłodszych respondentów.
Najczęściej wskazywane przez Polaków cele podróży to Włochy (24 proc.), Hiszpania (17 proc.) oraz Grecja i Chorwacja (po 14 proc.). Podczas zagranicznego urlopu Polacy zamierzają odpocząć, łącząc relaks ze zwiedzaniem. Jedynie co piąty planuje spędzić wakacje za granicą aktywnie, uprawiając sport i turystykę pieszą.
“Powrót do podróżowania – bez względu na to, czy to dłuższy wyjazd urlopowy czy wypad na weekend – sugeruje, że polscy konsumenci nabierają poczucia pewności. To może być pozytywnym impulsem dla lokalnych gospodarek i wielu branż, w tym sektora turystycznego” – komentuje Adrian Kurowski.
Płatność cyfrowa – szybko, wygodnie i bezpiecznie
Wg przeprowadzonego badania, obejmującego osiem rynków: Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Słowację, Słowenię i Chorwację, trzy czwarte osób wyjeżdżających na zagraniczne wakacje planuje płacić kartą, smartfonem lub smartwatchem. W Polsce będzie to 77% wyjeżdzających. Uczestnicy badania doceniają wygodę, bezpieczeństwo, postrzegane jako brak ryzyka utraty gotówki i szybkość wskazanych metod płatności.
Prawie połowa (49 roc.) polskich wczasowiczów zamierza używać za granicą tej samej karty płatniczej, co w kraju. Niektórzy turyści na wakacjach za granicą będą płacić inną kartą niż w kraju. To rozwiązanie jest najbardziej popularne wśród Rumunów (25 proc.), Polaków (24 proc.) i Węgrów (23 proc.). Spośród polskich respondentów, którzy na czas zagranicznej podróży zmieniają kartę, 57 proc. użyje takiej, która jest powiązana z ich kontem wielowalutowym. Trzy czwarte mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, którzy planują zagraniczny urlop, jeszcze przed wyjazdem decyduje o sposobie płacenia podczas wakacji za granicą.
Wakacje kupujemy w internecie
Wraz z rozwojem e-commerce coraz chętniej kupujemy różnorodne produkty i usługi online. Za wakacje również płacimy przez internet. 91 proc. Polaków samodzielnie organizujących zagraniczny wyjazd co najmniej jedną usługę wakacyjną kupi online: 75 proc. zarezerwuje w ten sposób nocleg, 48 proc. opłaci transport, a 25 proc. wykupi bilety wstępu lub dodatkowe wycieczki. Ponad połowa kupujących te usługi w internecie zapłaci za nie kartą lub cyfrowym portfelem.
Badanie Visa pokazuje także, że 62 proc. spośród Polaków kupujących zorganizowane wakacje za granicą również zrobi to online, za pośrednictwem stron biur podróży lub platform agregujących oferty wielu touroperatorów. Prawie połowa tych wczasowiczów (48 proc.) zapłaci za swoje wakacje kartą lub cyfrowym portfelem. Zorganizowane wakacje najczęściej kupują online turyści z Chorwacji (78 proc. klientów biur podróży kupuje online), Słowacji (76 proc.) i Słowenii (74 proc.).
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty