Noclegowo.pl: turystyczne trendy na wakacje 2023. Trójmiasto najchętniej wybieranym miejscem na urlop
Wakacje 2023 właśnie się rozpoczęły. W piątek odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego. Na turystów podróżujących po Polsce czeka wiele atrakcji. Portal Noclegowo.pl przedstawia nowe informacje na temat tegorocznego sezonu wakacyjnego.
W ostatnich latach obserwujemy dynamiczne zmiany w preferencjach turystów dotyczących wyboru kierunków podróży. Tradycyjne miejsca takie jak nadbałtyckie kurorty czy górskie regiony nadal cieszą się ogromną popularnością. Według badania Polskiej Organizacji Turystycznej na urlop decyduje się 65 proc. Polaków.
Najczęściej odwiedzanymi miejscami będzie Trójmiasto, Kołobrzeg i Zakopane. Jednak coraz więcej osób poszukuje alternatywnych atrakcji. Tegoroczne trendy wskazują na rosnące zainteresowanie turystów odkrywaniem małych miejscowości, które oferują autentyczną atmosferę i bliski kontakt z naturą. Wielu podróżnych wybiera pensjonaty, agroturystykę czy domki letniskowe, aby doświadczyć uroków obcowania z lokalną społecznością.
„Chociaż wśród destynacji wakacyjnych wskazywanych najczęściej przez Polaków w kontekście wakacyjnych wyjazdów królują najpopularniejsze kurorty, to dostrzegalny jest trend wyszukiwania miejscowości mniej popularnych, lecz równie wartych odwiedzenia” – twierdzi Rafał Szmytke, prezes POT.
Coraz częściej wybierane są wyjazdy, starannie zaplanowane, które ukierunkowane są na doświadczanie tu i teraz. Od kilku lat zauważalne jest także znaczne skrócenie wakacyjnych wyjazdów. W tym roku będzie podobnie. Z danych portalu Noclegowo.pl wynika, że 85 proc. wyjazdów to pobyty do siedmiu dni. W 2019 roku na wypoczynek tygodniowy lub krótszy decydowało się ok. 70 proc. turystów, a w 2018 – 66 proc. Inflacja i ciężka sytuacja ekonomiczna nie przekreśla jednak planów wyjazdowych Polaków. Średnio na wyjazdy przeznaczą ok. 1,8 tys. zł. W ubiegłym roku ta kwota wynosiła ok. 930 zł, natomiast w 2021 – 1,5 tys. zł.
Ceny noclegów w popularnych wakacyjnych kurortach
W Gdańsku średnio za dobę turyści zapłacą ok. 100 zł, w Gdyni 140 zł, a w Sopocie 125 zł. W Kołobrzegu jest to 111 zł, a w Świnoujściu, tak samo jak w Sopocie – 125 zł. Z kolei w Zakopanem czy Karpaczu ceny oscylują w okolicach 110 zł. Warto dodać, że kwoty te są uśrednione – ostateczna cena zależy od standardu zakwaterowania.
Dane Noclegowo.pl pokazują też, że nieco ponad połowa rezerwacji – 53 proc. – to wyjazdy z dziećmi. Najczęściej w konfiguracji 2+1 oraz 2+2. Poza tym, 30 proc. urlopowiczów podróżować będzie w parach. Natomiast wyjazdy w większym gronie preferuje 16 proc. wyjeżdżających. Zaledwie 1 proc. na wakacje wybierze się w pojedynkę.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty