Fostertravel.pl: za nami doskonałe półrocze
W nowej, popandemicznej rzeczywistości, biura podróży wciąż odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu niezapomnianych wakacji i podróży dla tysięcy urlopowiczów na całym świecie. Dotyczy to zarówno internetowych portali turystycznych jak i salonów stacjonarnych. Przyglądając się ogólnym trendom turystycznym w Polsce w pierwszej połowie 2023 roku i w pełni tętniącemu sezonowi wakacyjnemu, zapytaliśmy przedstawicieli i partnerów sieci Fostertravel.pl, o ich własne obserwacje i trendy Lata 2023 oraz o ich rozwój.
Fostertravel.pl jest jednym z wiodących biur podróży na polskim rynku usług turystycznych, będąc zarówno portalem turystycznym, biurem stacjonarnym jak i dynamicznie rozwijającą się siecią salonów franczyzowych. Firma odnotowuje rekordy sprzedażowe (pozytywna dynamika zarówno liczby rezerwacji jak i średniej ceny per pasażer w każdym z sześciu miesięcy bieżącego roku). To sukces ciągłego rozwoju w ramach sieci salonów partnerskich firmy, stały wzrost jakości obsługi w istniejących już salonach jak i regularne otwieranie kolejnych biur.
“Poszukujemy partnerów zarówno wśród osób z branży turystycznej, branż pokrewnych, jak na przykład ubezpieczeniowa, a także osób zupełnie dotychczas niezwiązanych zawodowo z turystyką ale przedsiębiorczych i lubiących podróżować” – mówi Przemysław Jackiewicz, wiceprezes Fostertravel.pl. “W pierwszym półroczu tego roku udało nam się otworzyć szereg naprawdę ciekawych salonów, w różnych obszarach Polski. To co nas z pewnością wyróżnia na polskim rynku to elastyczne, bardzo partnerskie podejście do biznesu, zdecydowanie szukamy rozwiązań, a nie komplikacji. Naszych partnerów staramy się wspierać, zwłaszcza w początkowych etapach współpracy, szukamy z nimi lokali, pomagamy w przygotowaniu wniosków o dofinansowanie, działamy na zasadzie concierge” – dodaje Przemysław Jackiewicz oraz przyznaje – “Zeszły rok, a szczególnie początki wychodzenia z pandemii oraz wybuch konfliktu na Ukrainie, to był czas dużej niepewności dla branży turystycznej. Obecnie rynek wygląda już dużo bardziej stabilnie, a co za tym idzie, zainteresowanie naszą ofertą stale rośnie”.
O wzrost zainteresowania i o charakterystykę pierwszych sześciu miesięcy 2023 roku, zapytaliśmy kierownika działu call center Fostertravel.pl, Pawła Świerczyńskiego.
“Rok rozpoczął się bardzo optymistycznie dla biur podróży. Owocowało to dużym ruchem klientów zarówno na stronie internetowej, jak i w biurach stacjonarnych. Oferty wakacyjne charakteryzował wyraźny wzrost cen, które nie wpłynęły mimo wszystko negatywnie na ogólny popyt, a wręcz przeciwnie. Najlepiej sprzedającymi się kierunkami w 2023 roku są, jak co roku, Turcja i Grecja, dominują wyjazdy rodzinne, do 4-5 gwiazdkowych hoteli objętych formułą all inclusive. Nasi klienci chętniej wybierają niestandardową 3-5 lub 10-11 dniową długość pobytu, w kontrze do ubiegłorocznego trendu na 7 i 14-dniowe turnusy”.
Paweł zwraca uwagę na zauważalny wzrost zainteresowania klientów wycieczkami weekendowymi typu city break samolotem, jak i zwiedzanie autokarem. Skutkuje to potwierdzaniem się większej ilości terminów niż dotychczas. Ponadto Nowym trendem okazało się łączenie pracy z wypoczynkiem – praca zdalna jest na porządku dziennym. Prace można wykonywać w dowolnym miejscu o dowolnej porze. Klienci przy wyborze wakacji zwracają coraz częściej uwagę na dostępność szybkiego łącza internetowego i miejsca do pracy w rezerwowanym hotelu. Nie ogranicza ich to jednak w korzystaniu z wypoczynku razem z rodziną.
Salony partnerskie Fostertravel.pl
Jednym z pierwszych otwartych salonów partnerskich sieci Fostertravel.pl w 2023 roku jest salon w Żukowie w województwie pomorskim. Jego właścicielka, Sylwia Stark, tak wspomina swoje przyłączenie do marki Fostertravel.pl:
“Marzyłam o otwarciu własnego biura podróży niemal od zawsze, jednocześnie sieć partnerska daje ogromne poczucie bezpieczeństwa. Bardzo zależało mi, aby nie być cyferką w tabelce i tak właśnie jest w Fostertravel.pl. Nie ukrywam, że zanim skontaktowałam się z „Fosterem” zbadałam rynek wśród osób, które już współpracują z tą siecią i usłyszałam same pozytywne opinie. Po wykonaniu pierwszego telefonu do centrali sama przekonałam się, że firma jest bardzo przyjazna, a po pierwszych spotkaniach utwierdziłam się w przekonaniu, że panuje tam miła i luźna atmosfera, taka jaką lubię najbardziej”.
Sylwia bardzo dynamicznie rozpoczęła współpracę z siecią, promując się aktywnie na lokalnym, kaszubskim rynku. Wśród najpopularniejszych w tym sezonie kierunków wymienia Turcję, Grecję, Egipt, Bułgarię i Tunezję.
O wsparciu i pomocy Centrali Fostertravel.pl przy znalezieniu odpowiedniego lokalu, a także pozyskaniu środków na start biznesu, opowiada Katarzyna Zarzycka z Salonu Sprzedaży Fostertravel.pl w Dzierżoniowie:
“Z przedstawicielem Fostertravel.pl odwiedziliśmy razem prawie 10 lokalizacji w różnych miastach na Dolnym Śląsku, aby finalnie znaleźć optymalne dla nas biuro. Przy aranżacji i wykończeniu lokalu, Fostertravel.pl wykazuje się bardzo dużą elastycznością, mimo jasnych wytycznych, a przy tym pozwalając mi na dołożenie nieco autorskich, ale ważnych dla mnie elementów wystroju biura. Następnym moim krokiem są działania lokalne, marketingowo-promocyjne, tutaj także mogę liczyć na wsparcie Centrali”.
Fostertravel.pl liczy na rekordowy sezon pod każdym względem, nie tylko ilości obsłużonych Klientów, ale również jakościowego rozwoju sieci.
Materiał partnera Fostertravel.pl
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Targi turystyczne ITTF Warsaw 2024 – trzy dni spotkań i inspiracji
Już za dwa dni odbędzie się druga edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITTF…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
6 najczęstszych wyzwań w turystyce e-commerce – i jak Resabee E-commerce pomaga je wyeliminować?
Branża turystyczna, szczególnie w obszarze e-commerce, stoi przed wieloma wyzwaniami,…
0 Komentarzy5 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty