Fly.pl świętuje rekordowy sierpień. Wynik o 35 proc. lepszy niż rok temu
Fly.pl zaprezentował swoje wyniki sprzedaży za sierpień 2023 roku. Letni miesiąc okazał się rekordowym, przynosząc wzrost o 35 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem oraz 65 proc. w porównaniu z sierpniem 2019 roku.
Średnia cena pakietów turystycznych wyniosła 6 518 zł i była ona niższa o 8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W zestawieniu kierunków Turcja zajęła pierwsze miejsce, przyciągając 1/3 klientów biura podróży. Pozytywnie zaskoczył również Egipt, zdobywając drugie miejsce i wyprzedzając Grecję, która borykała się z pożarami lasów. Warto zwrócić uwagę na wzrost popularności Tunezji, której udział przekracza już 10 proc.
„Wynik ten cieszy, tym bardziej że w sierpniu dopisała pogoda w Polsce. Wygląda na to, że koszty wypoczynku w kraju skutecznie napędzają turystykę zagraniczną. Średnia cena wycieczki wyniosła 6 518 zł i okazała się niższa o 8 proc. od ubiegłorocznej. Wśród kierunków na czele zdecydowanie Turcja. Jej sukces wynika z dość przystępnych cen tego kierunku oraz poszerzonej w tym roku konkurencji, m.in. pojawienia się nowych graczy na rynku” – powiedział Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.
Polacy kupują lato 2024
Również przedsprzedaż na wakacje w 2024 roku i zimę cieszy się dużym zainteresowaniem – ponad 6 proc. sierpniowych rezerwacji dotyczy wyjazdów w przyszłym roku, a niektórzy klienci już planują podróże nawet na październik 2024 roku.
Tradycyjnie, wakacje all inclusive cieszyły się największą popularnością, stanowiąc 82 proc. sprzedaży wycieczek. Co więcej, hotele czterogwiazdkowe przyciągały uwagę większości podróżujących, stanowiąc 54 proc. udziału w preferowanych miejscach zakwaterowania.
„Optymizmem bije ze statystyk przedsprzedaży zimy i lata 2024 – ponad 6 proc. sierpniowych rezerwacji dokonanych zostało na wyloty w roku 2024, mamy już rezerwacje nawet na październik przyszłego roku. Przy okazji chciałbym zaproponować inicjatywę obywatelską dla naszej branży, aby klientom, którzy w dniu wyborów 15 października będą za granicą, przekazywać informację o zasadach i możliwościach głosowania w ich miejscach wypoczynku” – dodał Grzegorz Bosowski.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Sezon letni nad Bałtykiem: 13,2 proc. więcej turystów niż rok wcześniej
Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że turystyka w Polsce, a szczególnie…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty