Analiza Kiwi.com: millenialsi najchętniej wybierają city breaki
Kiwi.com, firma zajmująca się technologią turystyczną oraz wyszukiwarka tanich lotów, przeprowadziła badanie nawyków podróżniczych millenialsów (osób urodzonych między 1981 a 1996 rokiem) w Polsce, Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Hiszpanii. Wyniki pokazują, jakie kierunki głównie preferuje ta generacja.
Jednym z głównych wniosków jest zamiłowanie millenialsów do technologii i korzystania z aplikacji. Kiwi.com wskazuje, że większość millenialsów dokonuje zakupu biletu lotniczego za pomocą aplikacji. W Polsce ponad 61 proc. użytkowników zarezerwowało swoje podróże z poziomu smartfona, a w Rumunii ponad 66 proc. Jedynie Czesi częściej korzystali z komputera (50,3 proc.) niż z telefonu (47,9 proc.).
Dokąd i kiedy najczęściej planowali swoje podróże?
Kiedy i dokąd millenialsi najczęściej planowali swoje podróże? Wśród użytkowników z Polski, Hiszpanii i Węgier sezon wakacyjny dominuje, z czerwcem, lipcem i sierpniem na podium. W Rumunii i Czechach millenialsi częściej wybierali maj zamiast sierpnia. Londyn okazał się najpopularniejszym celem podróży wśród millenialsów w tych krajach. W zestawieniu top pięć destynacji znalazły się także inne miejsca w Europie, takie jak Berlin czy Warszawa.
Ile millenialsi średnio płacili za bilet lotniczy i z jakim wyprzedzeniem je kupowali?
Jeśli chodzi o wydatki na bilety lotnicze, według Kiwi.com Słowacy w tym roku wydali na nie średnio 100 euro, co było najmniejszym wydatkiem w analizowanym regionie. Polacy i Rumuni uplasowali się tuż za nimi, średnio wydając 130 euro. Czesi mieli najwyższe wydatki, średnio 176 euro, a Hiszpanie byli tuż za nimi, z wydatkiem wynoszącym średnio 162 euro.
Co trzeci millenials, niezależnie od kraju pochodzenia, zakupił bilety lotnicze z wyprzedzeniem od trzech tygodni do dwóch miesięcy przed wylotem. Słowacy rezerwowali bilety z wyprzedzeniem średnio 40 dni, Czesi 38 dni, Węgrzy i Hiszpanie 35 dni, Polacy 33 dni, a Rumuni 31 dni przed wylotem.
Najpopularniejszym stylem podróżowania millenialsów okazały się krótkie city breaki, gdzie większość z nich spędzała na miejscu do trzy dni.
POWIĄZANE WPISY
25 listopada 2024
PAŻP i Ryanair wspólnie będą szkolić kontrolerów i pilotów
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz Grupa Ryanair (Ryanair Sun i Ryanair DAC)…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2024
Egipt przyciąga Polaków – liczba turystów wzrosła o 40 proc.
Egipt dynamicznie rozwija swoją pozycję na turystycznej mapie świata, przyciągając coraz…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2024
Handwritten Collection otworzył pierwszy hotel w Niemczech
Marka butikowych hoteli Handwritten Collection, należąca do Accor, otworzyła swój…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2024
Sabre Polska inwestuje w młodych programistów
Krakowski oddział Sabre Corporation, dostawcy oprogramowania i technologii dla branży…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2024
Wawel wyrzeźbiony w lodzie. Tatrzańska Świątynia Lodowa już otwarta dla turystów
Tatrzańska Świątynia Lodowa, jedna z oryginalnych zimowych atrakcji Tatr po raz 12.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2024
Rekordowe półrocze Grupy Emirates: 2,5 mld dolarów zysku netto
Grupa Emirates przedstawiła półroczne wyniki finansowe. W pierwszych sześciu miesiącach…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2024
Nocowanie.pl: słaby sezon jesienny w obiektach noclegowych
Tegoroczna jesień okazała się rozczarowująca dla polskiej branży noclegowej. Według…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2024
„Gotowy na wakacje” – innowacyjne rozwiązanie dla biur podróży
Firma technologiczna Sykon stworzyła nowoczesną aplikację mobilną „Gotowy na wakacje”.…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Więcej: https://www.waszaturystyka.pl/analiza-kiwi-com-millenialsi-najchetniej-wybieraja-city-breaki/ […]