Polska na IBTM World 2023 w Barcelonie
W dniach 28-30 listopada 2023 roku w Barcelonie odbyły się targi IBTM World. Polska reprezentacja branży MICE była bardzo aktywna podczas szeregu wydarzeń w Fira Barcelona
Polskę w tym roku reprezentowali przedstawiciele convention bureaux, Profesjonalnych Organizatorów Kongresów, firm organizujących podróże motywacyjne, DMC, Polskie Linie Lotnicze LOT oraz obiekty kongresowe i targowe.
„Osiągnęliśmy na targach rekordową frekwencję i byłam bardzo zadowolona z rezultatów – mówi Joanna Montenarh, współwłaścicielka Travel Projekt DMC Poland oraz wiceprezes SITE Poland. – Przez trzy dni uczestniczyłam w blisko 50 zaplanowanych spotkaniach biznesowych na polskim stoisku narodowym, z czego aż 80% stanowili nowi potencjalni partnerzy. Zainteresowanie organizacją różnorodnych wydarzeń w Polsce było wyjątkowo duże.”
„Rolą Polskiej Organizacji Turystycznej jak zapewnienie jak najlepszych warunków do prowadzenia rozmów biznesowych podczas targów IBTM w Barcelonie. W tym roku mieliśmy rekordową liczbę zgłoszeń: aż 26. Początkowo planowaliśmy udział 13 partnerów, udało się tę liczbę zwiększyć do 16. – mówi Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu POT – Oprócz umówionych spotkań biznesowych na stoisku, zapewniliśmy mniej formalne okazje do networkingu z nowymi partnerami oraz wzmacnianie relacji z istniejącymi klientami”
Marketing sensoryczny na targach
Poland Convention Bureau prowadzi promocję Polski poprzez marketing sensoryczny podczas wydarzeń targowych. Polskę można nie tylko zobaczyć na zdjęciach, ale również można Polski posłuchać (Playlista piosenek na Spotify została nazwana Poland. More than you expected). Posmakować (regionalne specjały) i a nawet dotknąć (specjalnie zaprojektowane kotyliony przez artystkę Zuzannę Łobodzińską). Przedstawiciele polskiej branży MICE mieli przypięte kotyliony inspirowane twórczością Zofii Stryjeńskiej. Polska nawiązała tym samym do tematu przewodniego targów IBTM – Culture Creators (Twórcy Kultury). W tę konwencję wpisuje się film “Chłopi”, który jest polskim kandydatem do Oscara w kategorii Najlepszy Film Zagraniczny i miał premierię w hiszpańskich kinach 1 grudnia. Szczegóły na specjalnie przygotowanej stronie https://meetings.poland.travel/lets-talk-business/
Muzyczne Poranki i koncerty
Jak zwykle dużym zainteresowaniem odwiedzających targi cieszyły się Muzyczne Poranki. W godzinach od 9:00 do 10:00 przy wejściu na targi przez trzy dni odbywały się koncerty Basi Giewont, Muzycznej Ambasadorki Polski. W opinii wielu odwiedzających muzyka to bardzo dobre rozpoczęcie dnia i pozytywnie nastraja do intensywnego czasu spędzonego na targach.
Hitem drugiego dnia był gościnny występ Basi Giewont na norweskim stoisku, które co roku gromadzi największą liczbę osób, to największe wydarzenie muzyczne na IBTM. Podczas wspólnego występu z DJ Foxem (na co dzień dyrektor Bergen Convenion Bureau) Basia zaśpiewała swój utwór „Korale”. Jej występ został entuzjastycznie przyjęty przez uczestników targów.
Kampania POLAND. More than you expected
Dodatkowymi aktywnościami na stoisku było kręcenie specjalnego wideo przez Sina Bunte – influencerkę specjalizującą się w branży MICE. Ta akcja była częścią kampanii POLAND. More than you expected. W ramach tych działań na LinkedIn pojawiły się posty o Polsce oraz wideo z polskiego stoiska w Barcelonie. Więcej informacji na dedykowanej stronie https://meetings.poland.travel
Lista oficjalnych uczestników IBTM World 2023 na Polskim Stoisku Narodowym:
ICE Kraków Congress Centre, G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa, Podkarpackiego, Poznan Congress Center – Grupa MTP, Travel Projekt DMC Poland, JAN-POL DMC Poland, DMC Poland, Mazurkas Travel DMC Poland, Warsaw Convention Bureau, Mazovia Convention Bureau, Convention Bureau – Wrocław, Kraków Convention Bureau, Gdańsk Convention Bureau, Poznań Convention Bureau, Silesia Convention Bureau, Świętokrzyskie Convention Bureau i Polskie Linie Lotnicze LOT.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Sezon letni nad Bałtykiem: 13,2 proc. więcej turystów niż rok wcześniej
Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że turystyka w Polsce, a szczególnie…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Podróż w rytmie slow – Mołdawia na Targach ITTF Warsaw
Mołdawianie mówią, że gościnność to ich drugie imię, dlatego każdy, kto odwiedzi ten…
0 Komentarzy8 Minuty