Itaka Złotym Partnerem Gali Waszej Turystyki

Złotym Partnerem III Gali Waszej Turystyki jest Itaka – największy polski touroperator specjalizujący się w turystyce wyjazdowej. Działające od blisko 35 lat biuro podróży w tym roku wysłało na wakacje milion klientów.

Grecka wyspa Itaka, która zainspirowała nazwę i logotyp największego polskiego touroperatora, symbolizuje dalekie podróże i pełne wrażeń powroty do domu. Slogan „I… ITAKI świat jest piękny”, wykorzystując grę słów, jest spełnioną obietnicą odkrywania różnorodności i urody świata oraz zaproszeniem do podróży.

Biuro z Opola

Swoją podróż Itaka rozpoczęła w 1989 roku w Opolu i to właśnie tu znajduje się centrala firmy rozlokowana w kilku budynkach. Najnowsza z siedzib została wyróżniona Nagrodą Marszałka Województwa Opolskiego „Zabytek na medal”. Dlaczego? Itaka przeprowadziła kompletną przebudowę i rewaloryzację czterokondygnacyjnego budynku biurowego z 1925 roku, który przez blisko 100 lat mieścił instytucje bankowe. Podczas prac zachowano możliwie najwięcej elementów świadczących o historii i wartości architektonicznej zabytku.

Fot. Itaka

Zagraniczne inwestycje

Na lata 2012–2018 przypada początek największych inwestycji firmy w rynki zagraniczne: wtedy powstawały pierwsze zagraniczne biura Itaki w Hiszpanii, Turcji i na Litwie oraz nastąpiło przejęcie czeskiego biura podróży Čedok. Później rozpoczęły działalność biura na Węgrzech i w Grecji. Najnowszą inwestycją zagraniczną firmy jest zakup hotelu R2 Higos Beach Apartments na Fuerteventurze. Równolegle prowadzone są negocjacje w sprawie kupna kolejnych dwóch hoteli na Wyspach Kanaryjskich, trwają także rozmowy z hotelarzami greckimi.

Wypoczynek dla każdego

Itaka nie ustaje w poszukiwaniu najlepszych ofert na wakacje dla swoich klientów, prezentując każdego roku ponad 1000 propozycji na udany wypoczynek. Są to zarówno popularne hotele all inclusive na najsłynniejszych plażach świata, jak i autorskie trasy wycieczek objazdowych. W ofercie znajdują się pełne pakiety świadczeń obejmujące hotel, przelot, wyżywienie i opiekę rezydenta, ale także produkt ITAKASmart, dopasowany do indywidualnych potrzeb klienta. Zdecydowaną większość sprzedaży już od kilku lat stanowią hotele cztero- i pięciogwiazdkowe, co znalazło wyraz w uhonorowaniu firmy nagrodą Luksusowa Marka Roku.

Touroperator od lat dywersyfikuje swoją ofertę, koncentrując się na produkcie turystycznym adresowanym do konkretnego klienta. Przykładem tego są projekty: VIVA! X ITAKA – lifestylowe propozycje dla koneserów stylowych hoteli i oryginalnych miejsc, No Limits by ITAKA – aktywny wypoczynek z bogatym portfolio hoteli dla narciarzy, Kluby Przyjaciół ITAKI – rodzinne wakacje z animacjami przygotowanymi we współpracy z Energylandią, największym polskim parkiem rozrywki, oraz ItaKarma – klubowe wakacje dla dorosłych.

Usługi dodatkowe

Uzupełnieniem oferty i jej integralną częścią stały się w ostatnich latach usługi dodatkowe, dzięki którym Itaka dostarcza klientom kompletny produkt, lepiej dopasowany do indywidualnych oczekiwań. Nie wystarczy już polecenie samego hotelu czy wycieczki objazdowej. Dzisiaj klient ITAKI rezerwuje średnio 1–2 usługi dodatkowe, co najlepiej świadczy o skali i dynamice wzrostu popytu na taką ofertę. Jako największy polski touroperator Itaka proponuje wiele usług w konkurencyjnych cenach, a z opinii klientów jasno wynika, że zwiększają one satysfakcję z wyjazdu przy relatywnie niewielkim wpływie na cenę imprezy. Touroperator może się pochwalić konkurencyjnym portfolio usług dodatkowych w takich obszarach jak: ubezpieczenia, usługi lotniskowe czy imprezy fakultatywne na miejscu.

Doświadczenie i znajomość rynku sprawiają, że ITAKA jest zaufanym organizatorem grup, konferencji i wyjazdów motywacyjnych.

35 lat inspiracji

Itaka, najchętniej wybierane polskie biuro podróży, niedługo będzie świętować obsłużenie 10-milionowego klienta. W programie lojalnościowym „Podróż Spełnionych Marzeń” bierze udział wielu turystów, którzy z Itaką podróżują już ponad 20 lat! Priorytetami dla Itaki są niezmiennie komfort i bezpieczeństwo klientów, nieprzerwane podnoszenie standardów obsługi, zapewnienie najwyższej jakości wypoczynku i najlepszych doświadczeń z wakacji.

To właśnie klienci są dla Itaki inspiracją do odkrywania nowych miejsc na wakacje. W ciągu prawie 35 lat działalności touroperator wprowadził jako pierwszy na polski rynek prawie 50 kierunków czarterowych. Na wiele greckich i hiszpańskich wysp, tureckich plaż, do Albanii, Omanu, na Zanzibar, Madagaskar, Malediwy czy Wyspy Zielonego Przylądka jako pierwsze poleciały czartery Itaki!

Nowa, intuicyjna strona www

Itaka inwestuje w nowe, przyjazne i bezpieczne dla użytkowników technologie, dzięki którym wakacje z Itaką są jeszcze bardziej dostępne. Nowoczesny design, szybkość działania, prezentowane treści na www.itaka.pl sprawiają, że to najczęściej odwiedzana polska strona turystyczna. Interfejs przeprojektowanej w 2023 roku strony jest przejrzysty, oszczędny w formie, intuicyjny i niemal niewidoczny. Wykorzystano na niej odręcznie rysowane ilustracje inspirowane sztuką Henri Matisse’a, pasujące do nowoczesnego, minimalistycznego designu i odróżniające Itakę od konkurencji. Równolegle z redesignem strony www.itaka.pl odświeżono także aplikację mobilną ITAKA tak, by do klientów trafiał zawsze spójny przekaz, niezależnie od kanału zakupu. Aplikacja ITAKA osiągnęła już ponad 2 mln pobrań.

Zawsze blisko klienta

Itaka towarzyszy klientom na każdym etapie podróży, którą można rozpocząć od wizyty w jednym z blisko 200 salonów firmowych zlokalizowanych w prestiżowych centrach handlowych i przy głównych ulicach miast, rezerwując wakacje na www.itaka.pl, przez infolinię, aplikację mobilną ITAKA, a także w ponad 1000 biur agencyjnych. Aby być zawsze blisko klientów, firma zbudowała największą, najbardziej efektywną i dostępną sieć sprzedaży.

Najlepszy rok w historii

Rok 2023 przyniósł w końcu wyczekiwany od pandemii powrót do najlepszych wyników w historii zarówno firmy, jak i całego segmentu turystyki wyjazdowej. Oficjalny wynik finansowy będzie znany na koniec pierwszego kwartału 2024, ale już dzisiaj wiadomo, że w tym roku Itaka po raz pierwszy obsłuży 1 000 000 klientów, a obroty wyniosą ok. 4 mld złotych. Jeśli do tego dodać wyniki spółek córek Itaka Holdings z rynków zagranicznych, to w roku 2023 ITAKA obsłuży łącznie 1,5 mln klientów, osiągając obrót ok. 5,5 miliarda złotych. Za granicą touroperator działa pod różnymi markami: w Czechach i na Słowacji jako Čedok, a pod własnym szyldem na Węgrzech, Litwie, Łotwie i w Estonii. Warto podkreślić także duży sukces DMC: biur incomingowych w Hiszpanii, Grecji i Turcji.

Jednym z najważniejszych dla ITAKI wydarzeń w roku 2023 było podpisanie umowy partnerskiej z Polskim Komitetem Olimpijskim na lata 2023–2027. W ramach współpracy medaliści Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 oraz Zimowych Igrzysk Olimpijskich Mediolan-Cortina 2026 otrzymają nagrody w postaci voucherów na wakacje.

Oferta na lato 2024

W ofercie na nadchodzący sezon Lato 2024 Itaka stawia na optymalny stosunek jakości do ceny oraz kierunki, gdzie polscy turyści znajdą zarówno najwyższe standardy wypoczynku, jak i wiele wakacyjnych atrakcji. Prawie 90 proc. hoteli zakontraktowanych na LATO 24 to obiekty 4- i 5-gwiazdkowe. Niestandardowe długości pobytu, od kilku dni do dwóch tygodni, wyloty z większości polskich lotnisk i jeszcze więcej produktu ITAKASmart opartego na pakietowaniu dynamicznym to kolejne atuty oferty LATO 24.

Jak co roku klienci Itaki spędzą wakacje w Grecji, z wysokiej jakości hotelami all inclusive w najpopularniejszych kurortach: na Krecie, Rodos, Zakynthos, Kos, Korfu, Thassos i Chalkidiki. Turcja reprezentowana jest przez najsłynniejsze ośrodki wakacyjne i najlepsze plaże na Wybrzeżu Egejskim i Riwierze Tureckiej. Hiszpania z Wyspami Kanaryjskimi i Portugalia z Maderą to najbardziej kompletny produkt na polskim rynku. Na egzotyczne podróże Itaka zaprasza na Zanzibar, Malediwy czy Wyspy Zielonego Przylądka. Dywersyfikacja produktu zaznacza się także w ofercie wycieczek objazdowych. Są to zarówno popularne trasy europejskie, jak i egzotyczne podróże. Wśród nowości wyróżniają się wycieczki do Bhutanu, Korei, a także czarter do Rzymu, skąd rozpoczynają się trasy objazdowe po Włoszech. To oczywiście tylko mała zapowiedź – pełna oferta dostępna jest na www.itaka.pl, w aplikacji ITAKA, w salonach firmowych Itaki oraz wybranych biurach agencyjnych.

W 2024 touroperator liczy na ok. 25-procentowy wzrost liczby obsłużonych klientów i ok. 30-procentowy wzrost obrotów rok do roku, co będzie kolejnym pobiciem własnych rekordów sprzedażowych.

Firma przyjazna i odpowiedzialna

W ciągu 35 lat działalności Itaka wspierała wiele organizacji charytatywnych w Polsce i za granicą, pomagała i pomaga potrzebującym, także w krajach, do których organizuje operacje czarterowe.

Itaka tworzy przyjazną i otwartą organizację, gdzie spotykają się pasjonaci turystyki o różnych doświadczeniach. Ważna jest kreatywność i zrozumienie emocji, jakie towarzyszą podróżom, świadomość, że praca na każdym bez wyjątku stanowisku składa się na udane wakacje naszych klientów. Itaka docenia ludzi, z których wiedzy korzysta, a ci, którzy lubią się uczyć i zdobywać nowe kwalifikacje zawodowe, zawsze znajdą tu przyjazne środowisko do realizacji swoich zainteresować i pasji.

Materiał partnera