Turystyka kulturowa oraz zrównoważone podróżowanie głównymi nurtami promocji Niemiec w 2024 roku
Wyjątkowy krajobraz artystyczny i kulturowy Niemiec stanowi silną motywację do wyjazdów dla turystów zagranicznych. Spośród 173 mln podróży kulturalnych Europejczyków na całym świecie w 2023 roku 18,7 mln trafiło do Niemiec. Wycieczki miejskie stanowią ważny segment niemieckiej turystyki przyjazdowej: z łącznej liczby 31,5 mln wyjazdów wakacyjnych Europejczyków do Niemiec w 2023 roku 12,9 mln wyjazdów odbyło się do metropolii – co stanowi udział na poziomie 41 proc.
Dzięki ukierunkowanemu marketingowi tematycznemu Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) zwiększa swoje zaangażowanie w pozycjonowanie Niemiec jako kosmopolitycznego i zrównoważonego kierunku podróży kulturalnych w roku 2024.
„Turystyka kulturalna i miejska będzie trendem wśród europejskich turystów w 2024 roku. Tak wynika z analiz Europejskiej Komisji ds. Turystyki, które zawarto w badaniu „Monitoring Sentiment” dla podróży po Europie przeprowadzonym w październiku 2023 r. W tym kontekście Niemcy mogą zdobyć jeszcze większą popularność dzięki szerokiej ofercie historycznych dóbr kultury, obiektów światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO i niezwykle ożywionej scenie artystycznej. Ponadto w ciągu roku odbędą się wydarzenia i rocznice, które już teraz cieszą się dużym zainteresowaniem na arenie międzynarodowej. Szczególnym wydarzeniem będą Mistrzostwa Europy w piłce nożnej wraz z programem kulturalnym, który zgromadzi ludzi również poza stadionami na ponad 300 wydarzeniach, które związane będą z piłką nożną” – mówi Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Badania przeprowadzone w 18 krajach przez Instytut Sinus na zlecenie DZT potwierdzają duże zainteresowanie kulturą i podróżami. 76 proc. ankietowanych chciałoby, aby miejsce ich wypoczynku było zróżnicowane kulturowo, 79 proc. z wyprzedzeniem zapoznało się z ofertą kulturalną w miejscu, w którym spędza wakacje, a 78 proc. szukało informacji o tradycjach i zwyczajach kulturowych danego regionu.
Niemcy – kraj kultury i sztuki
Od kwietnia 2024 roku nowa kampania „Niemcy – kraj kultury i sztuki” zaprezentuje kosmopolityczną scenę artystyczną, jako istotny element jakości życia w miastach i regionie oraz jako podstawę tożsamości regionalnej na obszarach wiejskich. Nacisk zostanie położony na aspekty nowoczesności, czyli na centra kulturalne, w których gromadzą się artyści z całego świata, sztuka w przestrzeni publicznej, nowoczesny duch winiarzy w tradycyjnych krajobrazach kulturowych lub wydarzenia muzyczne cieszące się międzynarodowym uznaniem.
Z drugiej strony kampania DZT „52 obiekty światowego dziedzictwa UNESCO w Niemczech” porusza aspekty ochrony zabytków, kultywowania zwyczajów i tradycji oraz zrównoważonej kultury i przyrody. W ramach kolejnej kampanii DZT „Zostań na dłużej” opracowano osiem tras wycieczkowych, które mają zachęcić do dłuższego pobytu w Niemczech. Jest to również główny cel kampanii DZT na rzecz zrównoważonego rozwoju „Simply Feel Good” (Po prostu poczuj się dobrze), która promuje certyfikowane miejsca i oferty turystyczne.
Podczas UEFA Euro 2024 zagraniczni goście w dziesięciu niemieckich miastach-gospodarzach mogą spodziewać się różnorodnego programu, który spodoba się zarówno miłośnikom kultury jak i piłki nożnej oraz zachęci ich do dialogu i uczestnictwa w zaplanowanych wydarzeniach. We współpracy z Euro 2024 GmbH, spółką joint venture DFB i UEFA mającą na celu organizację turnieju piłkarskiego, DZT motywuje potencjalnych podróżujących do Niemiec, aby oprócz udziału w meczach piłkarskich zwiedzali także obiekty i okolicę, a tym samym wydłużyli swój pobyt w Niemczech.
Kolejnym tematem kulturoznawczym DZT w 2024 roku jest jubileusz 250. urodzin Caspara Davida Friedricha. W 35. rocznicę upadku Muru Berlińskiego DZT zaprezentuje innowacyjne rozwiązania w regionach niegdyś oddzielonych wewnętrzną granicą niemiecką, szczególnie w coraz bardziej popularnym segmencie „workation”, łączącym pracę i wypoczynek. Z myślą o roku 2025 roku, DZT promować będzie Chemnitz jako Europejską Stolicę Kultury.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Sezon letni nad Bałtykiem: 13,2 proc. więcej turystów niż rok wcześniej
Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że turystyka w Polsce, a szczególnie…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty