Nocowanie.pl stawia na natychmiastowe rezerwacje i wprowadza nowy abonament

Tomasz Machała /fot. nocowanie.pl

Dla turystów – wygodna, natychmiastowa rezerwacja noclegu. Dla partnerów – tańsze rezerwacje, lepsza obsługa i szansa na ściągnięcie zagranicznych turystów. Nocowanie.pl uruchamia nowy projekt, a do końca roku liczba obiektów na portalu z opcją natychmiastowej rezerwacji ma wzrosnąć do 12 tys.

Nocowanie.pl przez 18 lat funkcjonowało w modelu abonamentowym, dając użytkownikom tylko możliwość wysłania zapytań do obiektów noclegowych w Polsce. Gospodarze współpracujący z portalem otrzymywali za jego pośrednictwem wiadomości czy telefony i sami dokonywali ostatecznej rezerwacji.

„Do dzisiejszego kroku przygotowywaliśmy się ostatnie dwa lata. Dziś, 12 marca, przełączamy na rezerwacyjność 12 największych miast. Później – co miesiąc – kolejne. W grudniu 2024 ponad 70 proc. naszego ruchu będzie trafiać do lokalizacji rezerwacyjnych. To jest dla Nocowanie.pl największa zmiana od chwili założenia 18 lat temu i nasza największa szansa na rozwój w przyszłości. To odpowiedź na zmieniające się oczekiwania. Turyści chcą noclegów w świetnych cenach i dostępnych od razu, wysyłanie zapytań ma swoich fanów, ale ich liczba maleje” – mówi Tomasz Machała prezes Nocowanie.pl.

Abonament plus

W zeszłym roku Nocowanie.pl pozyskało 3 tys. obiektów w modelu rezerwacyjnym, dzięki czemu serwis umożliwiał dokonanie natychmiastowej rezerwacji online w ponad 8199 tysięcy obiektów noclegowych na terenie całej Polski oraz wysłanie zapytania do ponad 13,5 tys. kolejnych sprawdzonych obiektów.

W tym roku serwis planuje zdobyć kolejnych kilka tysięcy partnerów w modelu rezerwacyjnym, a istotnym elementem transformacji portalu jest wprowadzenie innowacyjnej opcji abonament plus, łączącej korzyści z obu dotychczasowych rozwiązań.

„Do nowej formy współpracy przekonaliśmy właścicieli tysiąca obiektów noclegowych. Nasza oferta rezerwacyjna spotyka się z uznaniem na rynku, ponieważ oferujemy znacząco niższą prowizję niż nasz zagraniczny konkurent, dbamy o satysfakcję partnerów z naszego Biura Obsługi, oferujemy pakiety marketingowe, wynikające z naszej obecności w Grupie Wirtualna Polska” – podkreśla Magda Kędzierska, dyrektor sprzedaży Nocowanie.pl. Dodaje, że do połowy przyszłego roku Nocowanie.pl przełączy na nowy model 95 proc. całego ruchu na portalu.

W ramach transformacji noclegi w 12 miejscowościach w Polsce stały się dostępne do rezerwacji online. Dla turystów ta zmiana oznacza zachowanie korzystnych cen przy zwiększonej wygodzie dokonywania natychmiastowych rezerwacji.

Widoczność obiektu w Internecie – jak zauważają sami gospodarze – to obecnie jeden z kluczowych aspektów walki o turystów, tymczasem partnerstwo z Nocowanie.pl w opcji abonament plus zapewnia obecność jednocześnie na dwóch portalach w Polsce: Nocowanie.pl i Noclegi.pl.