Nocowanie.pl: święta Wielkanocne poza domem – tradycyjnie albo w spa
Polacy coraz chętniej spędzają święta poza domem, a właściciele obiektów noclegowych starają się im ten czas uatrakcyjnić. Średnia cena za osobę za jeden nocleg w czasie Wielkanocy to 111 zł, czyli tyle, co w sezonie zimowym, ale rozbudowane pakiety świąteczne mogą być znacznie droższe – wynika z analizy serwisu Nocowanie.pl.
Wiosenne wyjazdy na Wielkanoc zyskują popularność w Polsce. Właściciele obiektów noclegowych reagują na ten trend, oferując rozbudowane pakiety dla rodzin. Popularne miejsca to Karpacz, Zakopane, Krynica Zdrój, Kołobrzeg i Gdańsk.
„Od kilku lat widzimy rosnące zainteresowanie wiosennymi wielkanocnymi wyjazdami. Nie są one jeszcze tak popularne, jak te w okresie gwiazdkowo-noworocznym, ale wzrost jest widoczny. Najwyraźniej chcemy cieszyć się wolnym czasem z najbliższymi, bez gotowania, przygotowań i sprzątania. Właściciele obiektów noclegowych szybko zareagowali na ten trend, rozbudowując oferty i świąteczne pakiety atrakcji dla całych rodzin” – mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.
Część z nich, to po prostu zachęta do spędzenia Wielkanocy poza domem, ale znaczącą część stanowią oferty rozbudowanych pakietów. Wyjeżdżający na święta mogą liczyć na śniadanie złożone z tradycyjnych potraw na bazie produktów od lokalnych dostawców i domowe ciasta, ale też na rodzinne animacje dla dzieci, takie jak warsztaty tworzenia pisanek oraz kraszanek albo zabawy terenowe z zajączkiem w roli głównej.
„Jest też sporo ofert dla tych, którzy wolą spędzać czas mniej tradycyjnie. Na nich czekają propozycje stref spa i wellness, sportowych aktywności i nowoczesna kuchnia” – dodaje Agnieszka Rzeszutek.
Dokąd wyjeżdżamy w Wielkanoc najczęściej?
Do Karpacza, Kościeliska, Zakopanego, Krynicy Zdrój i Krakowa. Są też chętni na wyjazdy nad morze – na ruch w tym okresie mogą liczyć Kołobrzeg i Gdańsk.
Średnia cena za osobę za noc utrzymuje się na poziomie z minionego sezonu zimowego i wynosi 111 zł. Wybierający się do Zakopanego muszą liczyć się ze średnim kosztem 154 zł za osobę za noc, podobnie jest w Wiśle i Krynicy Zdroju. Taniej jest w tej chwili w Karpaczu, gdzie średnio zostawiamy 114 złotych za osobę za noc. Wyjeżdżający nad morze w Gdańsku płacą za osobodobę średnio 165 zł, a w Kołobrzegu – 132 zł.
Obecnie średnia wartość rezerwacji na Wielkanoc wynosi 1226 zł. To o ponad 300 zł więcej niż w zeszłym roku, co wynika z wydłużenia pobytów. W zeszłym roku średnia długość rezerwacji wynosiła dwa dni, w tym roku to trzy dni.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty