Travelist.pl: tanie wakacje w maju. Polacy chętnie rezerwują urlopy
Majówka to jeden z najbardziej wyczekiwanych terminów na wypoczynek. Mimo niekiedy kapryśnej pogody Polacy chętnie spędzają ten czas poza domem. Wiele wskazuje na to, że nie inaczej będzie w tym roku. Jak wynika z danych ekspertów portalu rezerwacyjnego Travelist.pl, jeszcze w marcu długi weekend majowy cieszył się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Zachęcają przede wszystkim ceny, które są porównywalne do tych sprzed roku – a czasem nawet niższe.
Tegoroczny długi weekend rozpoczyna się w środę 1 maja. Wystarczy zatem zaplanować jeden dzień dodatkowego urlopu – w czwartek – aby cieszyć się pięciodniowym odpoczynkiem.
„Na ten moment obserwujemy spore zainteresowanie majówką. W marcu (dane z 22 marca) termin między 1 a 5 maja był tym najczęściej wyszukiwanym na naszym portalu. Pobytów w tych datach szukało łącznie 10,5 proc. klientów, natomiast rezerwacje na majówkę to blisko 6 proc. wszystkich marcowych transakcji. W analogicznym momencie w zeszłym roku było to odpowiednio 7 proc. i 5 proc.” – mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl.
„Aktualnie obserwujemy wzrost liczby transakcji w porównaniu do dwóch poprzednich lat. Jest ich o 16,2 proc. więcej niż w 2023 i aż o 77,7 proc. więcej niż w sezonie 2022. Zbliżamy się do poziomu sprzed pandemii, kiedy tych rezerwacji było zaledwie o 6 proc. więcej niż obecnie” – dodaje.
W tym momencie ok. 43 proc. wszystkich hoteli dostępnych na portalu Travelist.pl ma jeszcze wolne miejsca na majówkę. Najwięcej w obiektach nad morzem – 47 proc. Na drugim miejscu plasują się góry (32 proc.), a na trzecim jeziora (30 proc.).
Najbardziej oblegany kierunek? Bez zaskoczeń
Według danych Travelist.pl wśród najbardziej obleganych kierunków w naszym kraju króluje morze. Podobnie jak w 2023 roku wybiera je ponad 46 proc. rezerwujących. Spore jest także zainteresowanie górami – nieco ponad 27 proc. transakcji. Dla porównania w analogicznym momencie 2023 roku wybierało je tylko nieco ponad 15 proc. klientów portalu. Podium zamykają city breaki. Na pobyt w jednym z dużych polskich miast zdecydowało się obecnie nieco ponad 17 proc. turystów. W minionym roku było to 23,89 proc. rezerwacji.
Jeśli chodzi o najpopularniejsze miejscowości, to pierwsza piątka wygląda następująco: Kołobrzeg (14 proc. rezerwacji), Mielno (9 proc.), Szklarska Poręba (7 proc.), Mrzeżyno (7 proc.) i Gdańsk (6 proc.).
Wzrost cen w turystyce wyhamowuje
To, co zaskakuje w tym roku, to ceny – te nie wzrosły znacząco w porównaniu do ubiegłego roku. Średnio za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym (o standardzie czterech lub pięciu gwiazdek lub równorzędnym, z wyżywieniem w pakiecie) Polacy muszą zapłacić 553 zł. Rok temu było to 540 zł, a w 2022 – 442 zł. W porównaniu z analogicznym momentem ubiegłego roku ceny w górach i nad morzem są nawet nieco niższe, a w przypadku city breaków poziom jest w zasadzie identyczny.
Szukając terminu na wypoczynek, warto także rozważyć okres między 26 kwietnia a 1 maja. Średnia cena za pobyt jest wówczas o około 5 proc. niższa niż między 1 maja a 5 maja.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty