Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej 2024. Szacuje się, że stadiony odwiedzi 2,7 mln fanów futbolu. Dodatkowo w strefach kibica i na publicznych pokazach 51 meczów, spodziewanych jest około 7 mln gości. Podczas 22. dni rozgrywek dziesięć niemieckich miast-gospodarzy zaoferuje kibicom i fanom piłki z całego świata bogaty program turystyczny. Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) spodziewa się, że regiony mogą wygenerować dodatkowe cztery procent noclegów zagranicznych gości.
Tegoroczne wydarzenie sportowe ma więc ogromny potencjał dla dalszego promowania pozytywnego wizerunku Niemiec jako celu podróży. DZT doszło do takiego wniosku po szeroko zakrojonych badaniach dotyczących wpływu poprzednich, dużych wydarzeń sportowych w kraju na rezerwacje hoteli i ofert turystycznych.
„Podczas Mistrzostw Świata w 2006 roku cały świat futbolu był gościem u przyjaciół. W tym roku szczególnie zapraszamy naszych europejskich przyjaciół. Chcemy ich inspirować i zapraszamy: przyjedźcie jeszcze raz i zostańcie na dłużej” – mówi, Dieter Janecek, poseł do Bundestagu i Krajowy Koordynator Rządu Federalnego ds. Turystyki.
„Niemcy świętują festiwal piłki nożnej. To ważne wydarzenie sportowe, szczególnie w czasach napięć międzynarodowych, dające możliwość zaprezentowania Niemiec jako kosmopolitycznego, spokojnego i zrównoważonego celu podróży, a tym samym stanowi przykład międzynarodowego zrozumienia i tolerancji. Spodziewamy się także dodatkowego wpływu na turystykę przyjazdową. Według dostępnych dotychczas danych zarówno rezerwacje pokoi hotelowych dokonywane z dużym wyprzedzeniem na głównych portalach internetowych, jak i rezerwacje lotów na czerwiec i lipiec 2024 r. kształtują się znacznie powyżej średnich długoterminowych. Ponadprzeciętny wzrost obserwujemy szczególnie w przypadku krajów uczestniczących w rozgrywkach Mistrzostw Europy. Szacujemy nawet czteroprocentowy wzrost liczby noclegów międzynarodowych. W niezapomnianych rozgrywkach w 2006 roku liczba noclegów gości zagranicznych wzrosła o 4,7 mln w porównaniu z rokiem poprzednim, przynosząc jednocześnie trwałą poprawę wizerunku Niemiec jako celu podróży” – dodaje Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Gościnność i jakość usług zapewniają długoterminową poprawę wizerunku
Oprócz efektów ekonomicznych wynikających z dodatkowych noclegów gości z zagranicy, wydarzenia sportowe takie jak Mistrzostwa Europy mają ogromny potencjał trwałej poprawy wizerunku. Jesienią 2006 roku – zaraz po zakończeniu Pucharu Świata – Niemcy wspięły się na pierwsze miejsce w indeksie Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) spośród 60 porównywanych krajów na całym świecie i od tego czasu nieprzerwanie plasują się w pierwszej trójce tego indeksu.
„Podczas Mistrzostw Europy wykorzystamy międzynarodową uwagę mediów i kibiców, aby zaprezentować naszą różnorodną ofertę turystyczną i w ten sposób chcemy wzmocnić pozycję Niemiec jako kierunku podróży. Oprócz nowoczesnych stadionów, dodatkowo dziesięć miast rozgrywek oferuje bogaty program artystyczny i kulturalny. Ponadto mają one doskonałe połączenia komunikacyjne i można do nich łatwo dojechać przyjaznym dla klimatu pociągiem – to dobra okazja do poznania atrakcyjnej turystycznie okolicy” – kontynuuje Petra Hedorfer.
W przededniu tego ważnego wydarzenia DZT zwróci uwagę międzynarodowej opinii publicznej na miasta, w których będą się rozgrywać mistrzostwa Europy oraz na szeroką ofertę turystyczną w ich okolicach tak, aby zainspirować gości do pozostania dłużej poza terminami meczów. Podstrona na portalu DZT https://www.germany.travel/en/inspiring-germany/summer-of-football-germany-2024.html zawiera treści tematyczne dla wszystkich miast-gospodarzy. Content marketing i kampanie w mediach społecznościowych będą wspierać promocję.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty