Otwarcie sezonu turystycznego w Chorwacji
180 polskich touroperatorów, agentów turystycznych, ekspertów z branży i dziennikarzy poleciało pierwszym rejsowym samolotem LOT do Splitu, który uruchomił letnie połączenie z Warszawy do Chorwacji.
To trzecie, po Dubrowniku i Zagrzebiu, chorwackie lotnisko, na które będą przylatywać samoloty LOT z Polski. W ten sposób w piątek, 19 kwietnia, zainaugurowano wspólnie z Chorwacką Wspólnotą Turystyczną nowy sezon turystyczny.
„Chorwacja jest ulubionym wakacyjnym kierunkiem Polaków, który od lat znajduje się na szczycie letnich wyjazdów” – powiedział na konferencji w Splicie prezes PLL LOT Michał Fijoł.
„Zjawiska inflacyjne wpłynęły na koszty wypoczynku, ale one mają charakter globalny i nie odstraszyły turystów od podróżowania” – dodał.
Te słowa potwierdzają liczby, przytoczone przez Kristjana Stančicia, dyrektora Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej.
„W ubiegłym roku przyjechało tutaj ponad 1 mln 80 tys. Polaków a w naszym systemie odnotowaliśmy 6,7 mln noclegów. Polscy turyści to 5. – 6. nacja w naszym rankingu” – stwierdził.
„Na Makarskiej Riwierze Polacy to nr 2 pod względem zagranicznych turystów, zaraz po Niemcach” – dodała Ivana Vladović, dyrektor Wspólnoty Turystycznej Województwa Splicko-Dalmatyńskiego.
W ubiegłym roku LOT przewiózł do Chorwacji 115 tysięcy pasażerów. Z kolei z wieloletnich statystyk Travelplanet.pl, wiodącego multiagenta turystycznego wynika, że udział podróży samolotami na wakacje w Chorwacji utrzymuje się na poziomie ok. 30 proc.
Małgorzata Kowalska, dyrektor przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce tłumaczy to przyzwyczajeniem polskich turystów do jeżdżenia do Chorwacji samochodami. Zbyt wiele jest bowiem w tym kraju zabytków, wspaniałych miejsc i obiektów, w tym wielu na liście UNESCO, by ominąć je w trakcie urlopu a własne auto to najprostszy sposób dotarcia w te miejsca z nadmorskiej bazy. Ale za przelotem na chorwackie wakacje przemawia krótki czas dotarcia na miejsce.
„Dzięki coraz bardziej dostępnej ofercie bezpośrednich lotów z polskich miast na chorwackie wybrzeże oraz do Zagrzebia w ubiegłym roku, a także, jak wynika z ogólnodostępnych informacji, w tym roku, coraz więcej podróżnych jako środek transportu może wybrać samolot” – wyjaśnia dyr. Kowalska.
Inne przyzwyczajenie, na które zwraca uwagę Kristian Stancic, to upodobanie do spędzania wakacji w pensjonatach, prywatnych kwaterach i domach.
„Ok. 70 – 75 proc. decyduje się na przyjazd do Chorwacji prywatnie a nie z biurami podróży” – powiedział w rozmowie z serwisem WaszaTurystyka.pl.
„Mocno pracujemy nad rozszerzeniem sezonu poza typowo wakacyjne miesiące a w tej strategii kluczowi są touroperatorzy i linie lotnicze. Cieszę się, że naszym partnerem jest LOT, jedna z najlepszych linii lotniczych w Europie” – dodał.
POWIĄZANE WPISY
25 listopada 2024
Filoksenia w nowoczesnym wydaniu – rozmowa z Costasem Giakoumis, dyrektorem handlowym sieci Atrium Hotels and Resorts
Od marzeń o idealnym obiekcie po sieć luksusowych hoteli na Rodos – Atrium Hotels and…
0 Komentarzy5 Minuty
23 lipca 2024
Druskienniki i Birsztany – litewskie uzdrowiska na wyciągnięcie ręki
O uzdrowisku w Druskiennikach słyszał niemal każdy. Coraz większym zainteresowaniem…
0 Komentarzy4 Minuty
27 czerwca 2024
Bogata oferta turystyki silver na Mazowszu
Wiek to jedynie stan umysłu. A skoro tak, to nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać…
0 Komentarzy10 Minuty
20 czerwca 2024
Wianki nad Wisłą – otwarcie sezonu turystycznego na Mazowszu
Już 22 czerwca na warszawskim Podzamczu odbędą się kolejne, uwielbiane przez mieszkańców…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2024
Festiwal „Szlakiem wody” 22 marca w Hydropolis
Z okazji Światowego Dnia Wody 22 marca 2024 Hydropolis oraz kolektyw Outriders zapraszają…
0 Komentarzy3 Minuty
19 marca 2024
Strategiczna współpraca Banku Pekao S.A. i PLL LOT
Dzięki strategicznej współpracy PLL LOT z Bankiem Pekao S.A. klienci banku mogą korzystać…
0 Komentarzy5 Minuty
15 marca 2024
Blisko 15 mln turystów odwiedziło Egipt w 2023
Na targach ITB Egipt pochwalił się 15 mln odwiedzających w 2023 roku, nowa kampanią…
0 Komentarzy6 Minuty
15 marca 2024
Austria na ITB: innowacje, zrównoważony rozwój i austriacki styl życia
Na ITB Austria przedstawiła nową kampanię promocyjną odwołującą się do „Lebensgefühl” –…
1 Komentarz7 Minuty
13 marca 2024
DER Touristik zmienia się w Dertour i prognozuje wzrost obrotów o 30 proc. w 2024
W 2023 roku grupa DER Touristik osiągnęła 23 proc. wzrost obrotów i patrzy z optymizmem…
0 Komentarzy5 Minuty