Turespaña i Turisme Comunitat Valenciana prezentują ofertę regionu podczas Światowego Dnia Tapas

Biuro Radcy ds.Turystyki Ambasady Hiszpanii w Warszawie (Turespaña) wspólnie z Turisme Comunitat Valenciana zorganizowało akcję promocyjną z okazji Światowego Dnia Tapas mającą na celu zaprezentowanie oferty Wspólnoty Walencji. Wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 120 przedstawicieli polskiej branży turystycznej – biur podróży, touroperatorów, mediów i innych zaproszonych gości – odbyło się w restauracji Belvedere w Warszawie.

Wydarzenie rozpoczęło się od warsztatów, podczas których touroperatorzy oraz profesjonaliści z polskiej branży turystycznej mogli z pierwszej ręki zapoznać się z ofertą firm turystycznych regionu Walencji. Następnie odbyła się prezentacja regionu z udziałem Ambasadora Hiszpanii w Polsce Ramiro Fernándeza Bachillera, Radcy ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii w Polsce Claudio Andrade oraz dyrektora generalnego ds. Turystyki w Rządzie Autonomicznej Wspólnoty Walencji José Manuela Camarero.

Po prezentacji oraz w nawiązaniu do Światowego Dnia Tapas uczestnicy mogli skosztować starannie wyselekcjonowanych najlepszych tapas kuchni walenckiej. Przygotowali je szefowie kuchni wyróżnieni gwiazdką Michelin: Cristina Figueira (jedna gwiazdka Michelin) z restauracji El Xato w La Nucia (Alicante), Miquel Barrera (jedna gwiazdka Michelin) z restauracji Cal Paradís w Vall d’Alba (Castellón), María José Martínez (jedna gwiazdka Michelin) z restauracji Lienzo w Walencji oraz zwycięzca Konkursu na Najlepsze Tapas we Wspólnocie Walenckiej 2024 roku David Sandín, właściciel restauracji Sant Francesc 52 w Alcoy. Szefom kuchni towarzyszył sommelier Francisco Cano z restauracji El Xato.

Region Walencji staje się coraz bardziej popularną destynacją na polskim rynku dzięki zróżnicowanej ofercie kulturalnej, gastronomicznej i dobremu klimatowi. W 2023 roku region odwiedziło 283 tys. turystów z Polski, co oznacza wzrost o ponad 64 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.