Star Alliance świętuje 10-lecie działalności w Terminalu 2 lotniska Heathrow

Sojusz Star Alliance, wraz z wchodzącymi w jego skład liniami lotniczymi świętuje dekadę obsługi pasażerów w Terminalu 2 – jego siedzibie na lotnisku Heathrow. Terminal Królowej pełni funkcję bazy dla 23 linii lotniczych należących do sojuszu Star Alliance, usprawniając przesiadki i zapewniając płynną obsługę ponad 15 mln pasażerów – liczba ta stanowi niemal 20 proc. łącznej przepustowości całego lotniska.

W Terminalu T2 londyńskiego lotniska Heathrow – powszechnie nazywanym przez pasażerów terminalem Star Alliance – działają w sumie 23 linie lotnicze należące do sojuszu Star Alliance, obsługujące każdego dnia ponad 120 lotów.

„Heathrow jest ważnym węzłem komunikacyjnym dla naszych linii członkowskich. Jesteśmy dumni z tego, że dzięki wspólnej ofercie, która jest dostępna we wspólnym terminalu, możemy zapewnić każdego dnia bezproblemową obsługę tysiącom pasażerów. W imieniu linii lotniczych wchodzących w skład naszego sojuszu pragnę wyrazić wdzięczność władzom lotniska Heathrow za dziesięcioletnie wsparcie, dzięki któremu jesteśmy w stanie zapewnić podróżnym doskonałe wrażenia z podróży – zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości” – powiedział Theo Panagiotoulias, dyrektor generalny Star Alliance.

W ramach inicjatywy strategicznej „Przejścia pod jeden dach” sojusz Star Alliance umieścił stanowiska swoich linii lotniczych w jednym miejscu już w 2014 roku, tworząc tym samym swój wewnętrzny hub. Inicjatywa ta umożliwia pasażerom bezproblemowe korzystanie z połączeń przesiadkowych oferowanych przez linie należące do sojuszu Star Alliance, znacznie usprawniając tym samym obsługę lotniskową i zwiększając komfort podróży.

„Heathrow z radością świętuje dziesiątą rocznicę doskonałej obsługi pasażerów podróżujących przez Terminal 2, który wcześniej uzyskał w organizowanym przez Skytrax konkursie World Sky Awards tytuł „Najlepszego terminalu na świecie”. Dzięki współpracy z naszymi partnerskimi liniami lotniczymi, w tym także z sojuszem Star Alliance i jego członkami, przez drzwi Terminalu 2 przeszły prawie 73 miliony pasażerów, którzy mieli do swojej dyspozycji światowej klasy punkty obsługowe i gastronomiczne. Dzisiejszy wyjątkowy dzień jest dla nas okazją do spojrzenia wstecz na pełną osiągnięć dekadę. Jednocześnie spoglądamy też w przyszłość i wierzymy, że przez kolejne dziesięć lat również będziemy tworzyć wspólnie wyjątkowe, gotowe na przyszłe wyzwania lotnisko” – dodaje Ross Baker, dyrektor lotniska Heathrow ds. obsługi klientów.