Niemcy – Kraj Sztuki i Kultury. Nowa kampania promująca niemieckie dziedzictwo kulturowe

Podczas wczorajszego wydarzenia (13 czerwca) zaprezentowano założenia nowej kampanii DZT. Niemcy od dekady zajmują pierwsze miejsce wśród Europejczyków pod względem podróży kulturoznawczych. „Niemcy – Kraj Sztuki i Kultury” ma na celu promocję niemieckiego dziedzictwa artystycznego i kulturowego na arenie międzynarodowej.

W ubiegłym roku Niemcy przyciągnęły 18,7 mln podróżujących zainteresowanych kulturą, co stanowi 11 proc. rynku wyjazdów kulturowych. Kampania ma na celu pozycjonowanie Niemiec jako destynacji artystycznej i kulturalnej ze zrównoważoną ofertą oraz wydłużenie pobytów turystów poprzez włączenie elementów związanych ze sztuką i kulturą.

„Niemcy mają udział na poziomie 11 proc. na europejskim rynku podróży kulturoznawczych. Wyniki ankiet pokazują, że Niemcy kojarzone są przede wszystkim z bogatym dziedzictwem kulturowym, muzeami, sportem, sztuką nowoczesną oraz operą. Znajduje się tam ponad 7 tys. muzeów i galerii, które rocznie organizują ponad 8 tys. wystaw czasowych oraz festiwali” – mówił Tomasz Pędzik Dyrektor Biura DZT w Polsce.

Główne przesłanie kampanii podkreśla, że Niemcy to tętniący życiem kraj sztuki i kultury, oferujący kosmopolityczną, bogatą scenę kulturalną i artystyczną. Strategia marketingowa opiera się na kampanii inspiracyjnej, która ma zwiększyć świadomość tego przesłania.

Kampania „Niemcy – Kraj Sztuki i Kultury” obejmuje cztery główne tematy:

Sztuka.Kultura.Podróże:

  • Zbiory muzealne i zabytki kultury,
  • Zbiory prywatne,
  • Wystawy sztuki,
  • Galerie i fundacje,
  • Akademie i szkoły malarstwa.

Wzornictwo.Kultura.Podróże:

  • Wyjątkowa architektura,
  • Sztuka uliczna,
  • Sztuka w przestrzeni publicznej,
  • Instalacje w przestrzeni miejskiej.

Wino.Kultura.Podróże:

  • Kultura stołu – regionalne potrawy i napoje,
  • Winne szlaki turystyczne,
  • 13 regionów winiarskich,
  • Szlaki kulinarne.

Muzyka.Kultura.Podróże:

  • Kraj wielkich kompozytorów,
  • Koncerty i wydarzenia kulturalne,
  • Muzyka dawna i współczesna,
  • Festiwale muzyczne.