Grupa eSky integruje ofertę Finnair w nowoczesnym standardzie NDC 21.3 „Direct Connect”

archiwum Finnair

Grupa eSky integruje sprzedaż oferty Finnair – największej linii lotniczej w Finlandii – w technologii NDC 21.3 „Direct Connect”. System dystrybucji opracowany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych daje klientom eSky dostęp do portfolio produktowego Finnair, obejmującego wszystkie taryfy, opcje bagażu, wyżywienia i innych usług dodatkowych.

Bezpośrednie połączenie kanałów sprzedaży z linią lotniczą oparte na innowacyjnym standardzie NDC 21.3 „Direct Connect” (New Distribution Capability) wyparło dominujący przez lata w branży lotniczej model GDS (Global Distribution System), który bazuje na pośrednim dostępie do produktu przewoźników. Grupa eSky i Finnair sfinalizowały proces przejścia w czerwcu 2024 roku.

„Zintegrowanie się z Finnair w technologii NDC 21.3 „Direct Connect” to kolejny ważny krok w strategicznej współpracy z tym przewoźnikiem, który dzięki swojemu ponad 100-letniemu doświadczeniu jest gwarancją niezawodności i jakości usług zarówno dla klientów, jak i partnerów biznesowych. Osoby podróżujące z eSky mają więc pełny dostęp do świetnej siatki połączeń i bogatej oferty tej linii lotniczej, co ułatwia wyszukiwanie i rezerwację lotów w atrakcyjnych cenach i różnorodnych formułach” – mówi Jakub Bajorski, Chief Product Officer w Grupie eSky.

„W Finnair ciągle pracujemy nad promowaniem NDC jako jednej z kluczowych inicjatyw w modernizacji dystrybucji produktów linii lotniczych. Cieszymy się ze współpracy z Grupą eSky, która jako pierwsza z platform podróży na świecie, wdrożyła bezpośrednią integrację NDC w wersji 21.3. z korzyścią dla naszych wspólnych klientów, aby poprawić ich doświadczenia z rezerwacji w serwisach eSky” – podkreśla TiinaVesterinen, Vice President Commerce and CX Solutions w Finnair.

W kwietniu 2024 roku Finnair uruchomił nowe połączenie z Wrocławia (siedem lotów tygodniowo), uzupełniając dotychczasową siatkę połączeń z Warszawy, Krakowa i Gdańska, gdzie firma realizuje kolejno 24, 19 i 10 operacji w ciągu tygodnia.

„Z jednej strony bliższe partnerstwo z Finnair to duży plus dla klienta, który podróżuje z naszą platformą i ma pewność, że prezentowany na stronie wachlarz produktów odzwierciedla pełne portfolio usług fińskiego przewoźnika, a ceny i informacje o lotach są aktualizowane w czasie rzeczywistym. Z drugiej zaś wzmocnienie relacji między spółkami bezpośrednio przekłada się na korzyści biznesowe i spodziewamy się, że w kolejnych latach dynamika sprzedaży oferty Finnair znacząco wzrośnie” — zaznacza Jakub Bajorski z Grupy eSky.