Projekt #iamAUT: Austria Tourism wysyła influencerów na prawdziwy urlop bez mediów społecznościowych

Austria Tourism (Narodowe Biuro Promocji Austrii) inicjuje projekt #iamAUT, w ramach którego influencerzy spędzają wakacje bez mediów społecznościowych, przekazując swoje konta „zwykłym” Austriakom. Celem programu jest promowanie prawdziwego odpoczynku i zachęcenie do odłożenia telefonów podczas wakacji.

Coraz więcej osób czuje się przytłoczonych koniecznością ciągłej obecności w mediach społecznościowych. Presja bycia „zawsze online” dotyczy nie tylko influencerów, ale stała się istotnym problemem społecznym. Dlatego Austria Tourism (Narodowe Biuro Promocji Austrii) podkreśla, że wakacje powinny być prawdziwą przerwą, w tym także od mediów społecznościowych.

„Austria to idealne miejsce, aby „wyłączyć się”. I to dosłownie!” – mówi CMO Austria Tourism, Sandra Stichauner.

W ramach inicjatywy #iamAUT influencerzy spędzają wakacje w Austrii. Tym razem nie są oni zaangażowani w produkcję treści marketingowych. Przekazują swoje konta „zwykłym” Austriakom, którzy prezentują austriacki styl życia w mediach społecznościowych. Influencerzy mają stać się przykładem dla innych i odkładać telefon na czas wakacji, co ma również zmotywować innych do podobnego działania.

„Dzięki akcji #iamAUT pokazujemy influencerom, że Austria to idealne miejscem, aby „wyłączyć się”. I to dosłownie! Podczas gdy odrywają się od swojego stresującego codziennego życia i robią przerwę od mediów społecznościowych, interesujące austriackie osobowości przejmują ich konta i pokazują, jak przyjąć i zachować austriacki styl życia” – wyjaśnia Sandra Stichauner.

Całą akcję rozpoczęła niemiecka influencerka lifestyle’owa xLaeta: wybrała się na urlop w Salzburgu i przez ostatnie dni korzystała z czasu offline – całkowicie bez kamery telefonu. W tym czasie jej konto przejęła AUTfluencerka Lieselotte, która prezentowała trzem milionom obserwujących uroki Austrii, w tym również lokalną kuchnię.

W najbliższych tygodniach inicjatywa będzie kontynuowana w kilku etapach: influencerzy z Holandii, Włoch i Czech będą korzystać z usługi AUTfluencer i spędzą offline urlop w Austrii.

Programu AUTfluencer jest od teraz dostępny także dla influencerów z Polski. Szczegóły i opis programu oraz zasady udział dostępne są na stronie #iamAUT | Time to AUTfluence. Akcja, prowadzona pod hashtagiem #iamAUT, będzie miała zasięg międzynarodowy, a jej celem jest zmotywowanie innych do dołączenia do trendu i zafundowania sobie prawdziwej przerwy, z dala od presji mediów społecznościowych.