Startuje II edycja konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Wielkopolski
Rusza kolejna edycja Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Wielkopolski, będącego zarazem przepustką do ogólnopolskiej edycji konkursu Certyfikat POT, organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną.
Udział w konkursie to szansa na promocję swojej oferty, wzmocnienie jej rozpoznawalności, ale także prestiż i szansa dołączenia do grona najlepszych. Zwycięzcy edycji regionalnej będą reprezentować Wielkopolskę w rywalizacji o Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą główną konkursu ogólnopolskiego jest udział w dużej, wysokobudżetowej kampanii promocyjnej.
Swoje produkty mogą zgłaszać właściciele oraz zarządcy obiektów turystycznych z Wielkopolski, takich jak: muzea, parki rozrywki, szlaki turystyczne czy wyróżniające się obiekty noclegowe, jak również organizatorzy wydarzeń. Prawo do zgłaszania kandydatur mają także lokalne organizacje turystyczne, jednostki samorządu terytorialnego oraz organizacje zrzeszające przedsiębiorców z dziedziny turystyki, w tym samorządy gospodarcze i zawodowe oraz stowarzyszenia działające w tej dziedzinie.
Zgłoszenie do udziału w konkursie odbywa się przez formularz online, przygotowany na stronie internetowej POT: konkurs.pot.gov.pl
Chęć udziału w konkursie można przesyłać za pomocą formularza do 1 września 2024 roku. Zwycięzcy etapu regionalnego otrzymają tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego Wielkopolski. Ogłoszenie wyników nastąpi w trakcie regionalnych obchodów Światowego Dnia Turystyki (27 września).
Najlepszy Produkt Turystyczny Wielkopolski i Najlepszy Nowy Produkt Turystyczny Wielkopolski
Zwycięzcy będą reprezentować województwo wielkopolskie w etapie ogólnopolskim konkursu, który potrwa do 18 października. Rozstrzygnięcie całości konkursu i wręczenie nagród odbędzie się 19 listopada w Warszawie.
W etapie regionalnym produkty turystyczne walczą o tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego Wielkopolski oraz Najlepszego Nowego Produktu Turystycznego Wielkopolski.
W etapie ogólnopolskim nagrody przyznawane są w czterech kategoriach:
- Certyfikat POT
- Certyfikat Internautów
- Turystyczne Odkrycie Roku
- Złoty Certyfikat POT
Najbardziej prestiżowym wyróżnieniem, którego wybór wzbudza najwięcej emocji, jest Złoty Certyfikat. Kapituła konkursu może go przyznać produktowi turystycznemu najwcześniej po trzech latach od daty przyznania Certyfikatu POT. Nagroda „Turystyczne Odkrycie Roku” dedykowana jest produktom, które na rynku są stosunkowo krótko, bo mniej niż dwa lata, ale drzemie w nich duży potencjał.
Wszystkie certyfikowane w etapie ogólnopolskim produkty turystyczne wezmą udział w programie promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 250 tys. złotych. Zwycięzcy etapu regionalnego zostaną objęci akcją promocyjną przygotowaną przez Wielkopolską Organizację Turystyczną.
Dotychczasowi laureaci konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej prezentowani są na Narodowym Portalu Turystycznym. W ubiegłym roku tytułem Najlepszego Nowego Produktu Turystycznego Wielkopolski uhonorowano „Country pod parą – Festiwal i Parada Parowozów”. Tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego Wielkopolski 2023 uzyskały Zamek w Kórniku, ANTIDOTUM Airshow Leszno oraz Miasto Pyzdry. Na poziomie ogólnopolskim Certyfikat POT dla Wielkopolski zdobyło ANTIDOTUM Airshow Leszno.
POWIĄZANE WPISY
3 października 2024
Turystyczna Marka Kraszczady promuje powiat krasnostawski
W Krasnostawskim Domu Kultury odbyła się konferencja inaugurująca projekt Turystyczna…
0 Komentarzy1 Minuty
3 października 2024
Zmiany w Turystycznym Funduszu Pomocowym. Pożyczki będą zastąpione bezpośrednimi wypłatami
Turystyczny Fundusz Pomocowy (TFP) czeka istotna zmiana. Nowelizacja ustawy zakłada, że…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
XV FPT: jak wspólna strategia może zwiększyć popyt na turystykę w Polsce?
29 października 2024 roku w Muzeum Historii Polski w Warszawie odbędzie się XV Forum…
0 Komentarzy2 Minuty
1 października 2024
Ras Al Khaimah promuje swoje atrakcje turystyczne w Polsce. Spotkania branżowe w Poznaniu, Katowicach i Warszawie
Biuro Promocji i Rozwoju Turystyki Ras Al Khaimah (RAKTDA) zorganizowało we wrześniu…
0 Komentarzy1 Minuty
30 września 2024
Medialny wizerunek turystyki: jak radzić sobie z kryzysowym PR-em?
Branża turystyczna często staje się celem medialnych ataków podczas kryzysów takich jak…
0 Komentarzy1 Minuty
30 września 2024
LOT wraca do Lyonu – sześć lotów tygodniowo z Warszawy
Polskie Linie Lotnicze LOT wznowiły połączenia na trasie Warszawa – Lyon. Od dziś polski…
0 Komentarzy1 Minuty
27 września 2024
Mercure Katowice Centrum świętuje trzecie urodziny
Hotel Mercure Katowice Centrum obchodzi trzecią rocznicę działalności podkreślając swoje…
0 Komentarzy3 Minuty
26 września 2024
Ryanair: Włochy i Hiszpania na czele wakacyjnych kierunków Polaków
Ryanair podsumował najpopularniejsze kierunki wakacyjne z Polski. Z danych przewoźnika za…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2024
W Dolinie Stubai wystartował sezon zimowy
Dolina Stubai, położona w Tyrolu, to jeden z ważniejszych regionów narciarskich w…
0 Komentarzy2 Minuty