Rekordowe wyniki a&o w pierwszej połowie roku. Blisko 3 mln noclegów i 10 proc. wzrost przychodów
Sieć hosteli a&o odnotowała 2,98 mln noclegów, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, oraz średni wskaźnik obłożenia pokoi na poziomie 75 proc. Z całkowitym obrotem przekraczającym 111 mln euro, hostele a&o przekroczyły wynik z poprzedniego roku o 10 proc., co czyni pierwszą połowę 2024 roku najsilniejszą w historii firmy.
„Najsilniejsze pierwsze półrocze w naszej prawie 25-letniej historii firmy” –potwierdza Oliver Winter. 2,98 mln noclegów, pięć procent więcej niż rok wcześniej, średni wskaźnik obłożenia pokoi na poziomie 75 proc. i dwa nowe otwarcia przed końcem roku. „
Największa prywatna sieć hosteli w Europie oferuje obecnie 38 obiektów w 25 miastach i dziewięciu krajach europejskich – i nadal się rozwija. A&o Firenze Campo di Marte zostanie otwarty pod koniec roku; kolejny obiekt w Wielkiej Brytanii zostanie dodany do portfolio a&o późnym latem.
Z całkowitym obrotem przekraczającym 111 mln euro berlińska sieć hosteli a&o przekroczyła swój wynik z poprzedniego roku o 10 proc., dzięki czemu pierwsza połowa 2024 roku była najsilniejsza w historii firmy. Maj i czerwiec były najlepszymi miesiącami ze wskaźnikiem obłożenia pokoi przekraczającym 80 proc. Około 1,4 mln noclegów w samym pierwszym kwartale zapowiadało już silną pierwszą połowę roku. Najpopularniejszymi hotelami w Niemczech były a&o Berlin Mitte, a&o Hamburg City i a&o Berlin Hauptbahnhof; a na arenie międzynarodowej a&o Prague Rhea, a&o Vienna Hauptbahnhof i a&o Venice Mestre.
Mistrzostwa Europy, koncerty Taylor Swift i Coldplay – podróże na wydarzenia stają się coraz ważniejsze
Niezależnie od tego, czy to piłka nożna, czy koncerty – pełne sale są praktycznie gwarantowane w datach meczów i tras koncertowych. A&o również korzysta z tych widowisk: przy 100 proc. wskaźniku obłożenia w dni meczowe i około 90 proc. przez cały czas trwania Mistrzostwa Europy zapewniają „nadzwyczajny popyt” w a&o. Występy Taylor Swift i Coldplay również nie pozostawiają prawie żadnych wolnych łóżek.
„Liczba podróżujących na imprezy stale rośnie. Niezależnie od dnia tygodnia – koncerty i imprezy sportowe przyciągają tłumy, a ludzie rezerwują bilety z dużym wyprzedzeniem” – potwierdza Winter.
77 proc. mniej od 2015 roku – a&o dalej redukuje emisję CO2e
A&o udało się zmniejszyć emisję CO2e o kolejne 410 g na nocleg w zeszłym roku, osiągając średnią wartość 3,32 kg (2022: 3,73 kg). Odpowiada to redukcji o ponad 77 proc. od rozpoczęcia pomiarów w 2015 roku.
„Liczby są naprawdę dobre, ale wciąż jest wiele do zrobienia” – komentuje Oliver Winter.
Celem a&o jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2025 roku.
„W przyszłości doświadczenie podróżnicze będzie wykraczać poza zakwaterowanie i wyżywienie. Będzie coraz bardziej dotyczyć zaangażowania, interakcji i świadomości” – podsumowuje” – Winter.
37-stronicowy raport zrównoważonego rozwoju za rok 2023 jest dostępny do pobrania od końca czerwca.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty