Rekordowe wyniki a&o w pierwszej połowie roku. Blisko 3 mln noclegów i 10 proc. wzrost przychodów
Sieć hosteli a&o odnotowała 2,98 mln noclegów, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, oraz średni wskaźnik obłożenia pokoi na poziomie 75 proc. Z całkowitym obrotem przekraczającym 111 mln euro, hostele a&o przekroczyły wynik z poprzedniego roku o 10 proc., co czyni pierwszą połowę 2024 roku najsilniejszą w historii firmy.
„Najsilniejsze pierwsze półrocze w naszej prawie 25-letniej historii firmy” –potwierdza Oliver Winter. 2,98 mln noclegów, pięć procent więcej niż rok wcześniej, średni wskaźnik obłożenia pokoi na poziomie 75 proc. i dwa nowe otwarcia przed końcem roku. „
Największa prywatna sieć hosteli w Europie oferuje obecnie 38 obiektów w 25 miastach i dziewięciu krajach europejskich – i nadal się rozwija. A&o Firenze Campo di Marte zostanie otwarty pod koniec roku; kolejny obiekt w Wielkiej Brytanii zostanie dodany do portfolio a&o późnym latem.
Z całkowitym obrotem przekraczającym 111 mln euro berlińska sieć hosteli a&o przekroczyła swój wynik z poprzedniego roku o 10 proc., dzięki czemu pierwsza połowa 2024 roku była najsilniejsza w historii firmy. Maj i czerwiec były najlepszymi miesiącami ze wskaźnikiem obłożenia pokoi przekraczającym 80 proc. Około 1,4 mln noclegów w samym pierwszym kwartale zapowiadało już silną pierwszą połowę roku. Najpopularniejszymi hotelami w Niemczech były a&o Berlin Mitte, a&o Hamburg City i a&o Berlin Hauptbahnhof; a na arenie międzynarodowej a&o Prague Rhea, a&o Vienna Hauptbahnhof i a&o Venice Mestre.
Mistrzostwa Europy, koncerty Taylor Swift i Coldplay – podróże na wydarzenia stają się coraz ważniejsze
Niezależnie od tego, czy to piłka nożna, czy koncerty – pełne sale są praktycznie gwarantowane w datach meczów i tras koncertowych. A&o również korzysta z tych widowisk: przy 100 proc. wskaźniku obłożenia w dni meczowe i około 90 proc. przez cały czas trwania Mistrzostwa Europy zapewniają „nadzwyczajny popyt” w a&o. Występy Taylor Swift i Coldplay również nie pozostawiają prawie żadnych wolnych łóżek.
„Liczba podróżujących na imprezy stale rośnie. Niezależnie od dnia tygodnia – koncerty i imprezy sportowe przyciągają tłumy, a ludzie rezerwują bilety z dużym wyprzedzeniem” – potwierdza Winter.
77 proc. mniej od 2015 roku – a&o dalej redukuje emisję CO2e
A&o udało się zmniejszyć emisję CO2e o kolejne 410 g na nocleg w zeszłym roku, osiągając średnią wartość 3,32 kg (2022: 3,73 kg). Odpowiada to redukcji o ponad 77 proc. od rozpoczęcia pomiarów w 2015 roku.
„Liczby są naprawdę dobre, ale wciąż jest wiele do zrobienia” – komentuje Oliver Winter.
Celem a&o jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2025 roku.
„W przyszłości doświadczenie podróżnicze będzie wykraczać poza zakwaterowanie i wyżywienie. Będzie coraz bardziej dotyczyć zaangażowania, interakcji i świadomości” – podsumowuje” – Winter.
37-stronicowy raport zrównoważonego rozwoju za rok 2023 jest dostępny do pobrania od końca czerwca.
POWIĄZANE WPISY
13 września 2024
Accor wprowadza markę Swissôtel do Rumunii
Grupa Accor otworzyła pierwszy hotel marki Swissôtel w Rumunii. Obiekt powstał w…
0 Komentarzy2 Minuty
10 września 2024
Mercure Szczyrk Resort otwarty dla gości. Może pomieścić tysiąc osób
Najwyżej zlokalizowany hotel w Szczyrku, położony na wysokości 600 m n.p.m – Mercure…
0 Komentarzy2 Minuty
9 września 2024
Radisson wprowadza markę Prize by Radisson do Polski
Radisson Hotel Group ogłosił rebranding marki prizeotel na Prize by Radisson oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
6 września 2024
Accor wzmacnia globalną strategię marek premium
Accor ma dwóch nowych Global Brand President. Zostali nimi: Benoît Racle i Jean-Yves…
0 Komentarzy3 Minuty
4 września 2024
Handwritten Collection – butikowa marka Accor otwiera nowe hotele
Handwritten Collection, butikowa marka grupy hotelarskiej Accor otwiera hotele na…
0 Komentarzy1 Minuty
4 września 2024
Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny
Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych…
0 Komentarzy3 Minuty
29 sierpnia 2024
Nocowanie.pl: sierpień lepszy od lipca
Drugi miesiąc wakacji poprawił nieco nastroje rodzimej branży turystycznej. Rezerwacji w…
0 Komentarzy3 Minuty
13 sierpnia 2024
Arche stawia na MICE. Powstają nowe centra konferencyjne w całej Polsce
Notowana na Catalyst Arche SA stale zwiększa rentowności posiadanych resortów poprzez…
0 Komentarzy4 Minuty