Badanie Nocowanie.pl: Polacy chcą wypoczywać w kraju ze względu na naturę i stosunek jakości do ceny
Łatwy dostęp do natury i atrakcyjny stosunek jakości do ceny – te zalety wypoczynku w kraju wskazał największy odsetek ankietowanych w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Nocowanie.pl. Turyści krajowi w wakacje nadal w przeważającej większości wypoczywają nad Bałtykiem, w góry jeździ niecała jedna trzecia z nich.
Nocowanie.pl zleciło badanie na próbie 700 osób, które zdecydowały się w czasie mijających wakacji na wypoczynek w Polsce. Ponad połowa z nich – 58 proc. – wybrała pobyt nad polskim morzem, a w góry pojechało 29 proc. Kolejne 16 proc. spędziło wakacyjny czas nad jeziorem. W głuszy, wśród natury, wypoczywało 8,3 proc. ankietowanych, a miasta zwiedzało 6,5 proc. badanych.
Wypoczynek w kraju chwalony jest ze względu na łatwy dostęp do natury, na co wskazało 64 proc. respondentów, ale też za atrakcyjny stosunek ceny do jakości (41 proc.). Przyjazna atmosfera jest ważna dla 35 proc. badanych.
Polacy doceniają jakość wakacji w kraju
“To pokazuje jak istotna jest postawa gospodarzy i rola jakości obsługi w obiektach oraz relacji budowanych z gośćmi na lata” – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspertka Nocowanie.pl. “Jest nawet ważniejsza niż wysoki standard zakwaterowania, na który uwagę zwróciło 21 proc. badanych” – dodaje.
Turyści doceniają też bliskość atrakcji turystycznych, domowe jedzenie serwowane w wielu obiektach czy udogodnienia, takie jak baseny, strefy wypoczynku czy spa.
Zapytani o to, jak oceniają stosunek jakości do ceny podczas wakacji w Polsce, ankietowani odpowiadali, że jest on wysoki (43 proc.), a nawet bardzo wysoki (11 proc.). Jako „średni” określiło go 40 proc.
Jedna czwarta docenia atrakcyjność cen
Zdaniem uczestników badania, to, co wyróżnia wypoczynek w kraju na tle wyjazdów zagranicznych to różnorodność krajobrazów (76 proc.), kultura i dziedzictwo (43,5 proc.), tradycyjna kuchnia (37,1 proc.), gościnność mieszkańców (35,8 proc.). Co czwarty ankietowany uważa, że atutem wakacji w Polsce jest atrakcyjność cenowa.
“Chwalimy też standard higieny i bezpieczeństwa w miejscach noclegowych, które aż 70 proc. uczestników badania ocenia wysoko. Przy czym na poczucie bezpieczeństwa wpływa też brak bariery językowej czy kulturowej” – zauważa Agnieszka Rzeszutek i dodaje, że wśród turystów rośnie też świadomość, że wybierając wypoczynek w Polsce zasilają lokalne biznesy. 79 proc. ankietowanych stwierdziło, że ważne jest dla nich wspieranie polskiej gospodarki poprzez spędzanie wakacji w kraju.
61 proc. ankietowanych deklaruje, że w przyszłym roku na pewno znów wybierze się na wakacyjny wyjazd w kraju, a kolejne 26 proc. zaznaczyło odpowiedź „raczej tak”.
Oczekiwania: promocje, poprawa infrastruktury i atrakcje
“Oczywiście zawsze można coś poprawić, dlatego zapytaliśmy turystów o to, co zachęciłoby ich do częstszych wyjazdów krajowych” – relacjonuje dalej Agnieszka Rzeszutek. “Najczęstsza odpowiedź to lepsze promocje cenowe, którą wybrało aż 73 proc. badanych. Z kolei co czwarty ankietowany wskazał na poprawę infrastruktury turystycznej, a co piąty na większą liczbę atrakcji turystycznych. Na dalszych pozycjach znalazły się odpowiedzi dotyczące zwiększenia liczby udogodnień w obiektach i oferty kulturalnej w miejscowościach turystycznych.”
Półmetek wakacji: duże hotele w czołówce, małe pensjonaty z problemami
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
Prywatny koncert Marzeny Markowskiej do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty