Wydarzenia sportowe, takie jak EURO 2024, przyciągają turystów z całego świata, co pozytywnie wpływa na niemiecką turystykę przyjazdową. Potwierdzają to najnowsze dane Federalnego Urzędu Statystycznego oraz badania przeprowadzone na zlecenie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).
W lipcu 2024 roku liczba noclegów turystów zagranicznych w niemieckich hotelach i pensjonatach (z minimum dziesięcioma łóżkami) wyniosła 10,7 mln, co oznacza wzrost o 4,5 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W okresie od stycznia do lipca 2024 roku turystyka przyjazdowa w Niemczech wzrosła o 6,6 proc., osiągając 48,2 mln noclegów. Ożywienie w porównaniu do 2019 roku sięga 94,9 proc.
Z danych Nielsen Sports wynika, że 44 proc. posiadaczy biletów na EURO 2024 stanowili zagraniczni goście, co przełożyło się na znaczące korzyści ekonomiczne. Wydarzenie wygenerowało łączny efekt ekonomiczny o wartości 7,44 mld euro, natomiast wartość reklamowa wynikająca z widoczności w mediach na całym świecie szacowana jest na 571 mln euro.
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej napędzają turystykę
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, które odbyły się w Niemczech w czerwcu, znacznie zwiększyły ruch turystyczny we wszystkich dziesięciu miastach-gospodarzach. Więcej turystów przyciągnęły również mecze w rundzie pucharowej, które odbyły się w jedenastu różnych lokalizacjach. Jak wynika z analiz MKG Consulting, obłożenie hoteli w Niemczech w lipcu 2024 roku było na poziomie 71,6 proc., to o 2,3 punktów procentowych więcej w porównaniu z lipcem 2023 roku. Średnia cena za pokój to 108,80 eur, a przychody hotelowe wzrosły o 9,7 proc. rok do roku, przy czym największe wzrosty odnotowano w hotelach wyższej kategorii.
„UEFA EURO 2024 było sukcesem pod względem sportowym, społecznym i gospodarczym i odegrało kluczową rolę w pozycjonowaniu Niemiec jako tolerancyjnego, różnorodnego i gościnnego celu podróży”. Według panelu ekspertów branży turystycznej DZT, około jedna czwarta międzynarodowych organizatorów turystyki prowadzących działalność w Niemczech dodała nowe oferty do swoich programów specjalnie na Mistrzostwa Europy” powiedziała prezes Niemieckiej Centrali Turystyki, Petra Hedorfer.
Badania przeprowadzone przez Nielsen Sports pokazują, że 97 proc. zagranicznych kibiców, którzy kibicowali na Euro, deklaruje chęć ponownego odwiedzenia Niemiec, a 79 proc. poleciłoby wizytę w miastach, gdzie odbywały się mecze.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty