Dłuższe wyjazdy służbowe trendem przyszłości. Polacy coraz częściej łączą obowiązki z rozwojem osobistym

 

Dane mPay: w Polsce rośnie liczba wykupionych biletów kolejowych
Dane mPay: w Polsce rośnie liczba wykupionych biletów kolejowych / fot. materiały prasowe

Dłuższe podróże służbowe zyskują na popularności, a pracownicy coraz częściej wybierają jeden wyjazd zamiast kilku krótszych. Z badania przeprowadzonego przez SW Research dla hotelu Element Wrocław wynika, że 7 na 10 respondentów preferuje taki model. Potwierdzają to również dane Marriott International – już 1/3 pobytów w ich hotelach trwa dłużej niż pięć dni, a ten trend stale rośnie.

Wyjazdy służbowe trwające dłużej postrzegane są nie tylko jako obowiązek, ale także jako okazja do rozwoju. 70 proc. ankietowanych wskazuje, że takie podróże sprzyjają zdobywaniu nowych doświadczeń i umiejętności. Co ciekawe, 8 na 10 Polaków uważa, że dłuższe pobyty umożliwiają poznawanie nowych ludzi, miejsc oraz naukę nowych rzeczy, co wspiera zarówno rozwój osobisty, jak i zawodowy.

Podczas czasu wolnego w trakcie podróży służbowych, Polacy najchętniej zwiedzają lokalne atrakcje (66 proc.), poznają dania w lokalnych restauracjach (41 proc.), a 37 proc. stawia na budowanie sieci kontaktów. Wyraźnie widać, że coraz więcej osób dostrzega w takich wyjazdach nie tylko możliwość wypoczynku, ale także szansę na rozwój zawodowy.

Hotele pozostają najchętniej wybieraną opcją zakwaterowania w czasie dłuższych podróży – aż 57 proc. respondentów wybiera właśnie je. Co trzeci badany preferuje apartamenty hotelowe z kuchnią, które oferują większą swobodę, a co czwarty wskazuje wynajęte apartamenty lub domy jako optymalną opcję, szukając w nich atmosfery bardziej zbliżonej do domowej.

Badanie pokazało także, że hotele są nie tylko wyborem dla podróży służbowych, ale również dla krótkich wyjazdów rekreacyjnych – tzw. city breaków. W takich przypadkach ponad połowa badanych Polaków wybiera zakwaterowanie w hotelach, a co czwarty stawia na apartamenty z kuchnią.

„Element Wrocław to miejsce stworzone z myślą o dłuższych pobytach służbowych i osobach, które poszukują nie tylko komfortu, ale również inspirującego środowiska do pracy i rozwoju. Nasz hotel zlokalizowany jest w otoczeniu Wrocław Business Garden, jednego z największych parków biznesowych w Polsce, oferującego szereg udogodnień dla pracowników i przedsiębiorców. Ułatwia to więc nawiązywanie kontaktów poprzez uczestnictwo w spotkaniach czy konferencjach. Jednocześnie mamy też bardzo dogodne połączenie z centrum miasta, co daje możliwość korzystania z jego licznych atrakcji” – mówi Agnieszka Szczerbaniewicz-Nowak, dyrektor generalna Element Wrocław.

Coraz bardziej popularny staje się też trend „bleisure”, czyli łączenia wyjazdów służbowych z wypoczynkiem. Blisko połowa Polaków przedłuża swoje podróże służbowe o czas prywatny – 38 proc. robi to sporadycznie, a co dziesiąty pracownik regularnie przedłuża swoje wyjazdy w celach turystycznych.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI przez SW Research w lipcu na grupie 500 osób, które miały doświadczenie z podróżami służbowymi.