Ambasada Hiszpanii w Warszawie promuje hiszpańskie miasto Bilbao

Turystyczna oferta Bilbao – największego miasta w północnej Hiszpanii została przedstawiono polskiej branży turystycznej podczas spotkania zorganizowanego we wrześniu przez Biuro ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii w Warszawie (Turespaña) we współpracy z Bilbao Bizkaia.

Bilbao to miasto z bogatą ofertą kulturalną i gastronomiczną, rozwiniętą infrastrukturą oraz środowiskiem naturalnym sprzyjającym uprawianiu aktywności na świeżym powietrzu, jak piesze i rowerowe wycieczki. Polscy turyści mogą dostać się tam dwa razy w tygodniu, dzięki bezpośrednim połączeniom z lotniska Warszawa-Chopin.

Zaproszeni  na spotkanie goście poznali  główne atrakcje miasta Bilbao oraz regionu. Dodatkowo przedstawiciele biur podróży mieli możliwość bezpośrednich rozmów z reprezentantami ponad 20 firm z Bilbao, w tym agencji zajmujących się turystyką przyjazdową i obiektów noclegowych.

Polska ugruntowała swoją pozycję strategicznego rynku dla Hiszpanii. W skumulowanym okresie do lipca 2024 r. Hiszpanię odwiedziło 1,43 mln polskich turystów, co oznacza znaczny wzrost w porównaniu do 2023 r., zarówno pod względem przepływu turystów (+40,2 proc.), jak i średnich dziennych wydatków (+20,3 proc.).