Kiwi.com wprowadza nową gwarancję dla młodych podróżników

Kiwi.com
Kiwi.com

Młodzi Polacy z pokolenia Y i Z opanowali sztukę taniego podróżowania, a ponad 40 proc. z nich planuje w tym roku 2–3 zagraniczne wyjazdy. Choć potrafią korzystać z okazji i wyszukiwać najlepsze oferty, niemal 30 proc. z nich obawia się odwołania lotu i problemów z powrotem do domu, a także trudności w odzyskaniu kosztów. To właśnie te obawy, jak wynika z badań dla Kiwi.com, są jednymi z głównych źródeł stresu młodych podróżników.

Na etapie planowania podróży do wybranego kraju młodzi Polacy obawiają się, że nie uda im się znaleźć połączenia lotniczego w ramach budżetu, który mają przeznaczony (34 proc.), a także, że lotnisko, z którego chcieliby się udać nie będzie oferowało takiego lotu (21 proc.).

Czego boją się młodzi podróżnicy?

Z kolei już w trakcie podróży, tym co najczęściej spędza im sen z powiek jest zagubiony bagaż, odwołany lot, a także brak możliwości odzyskania poniesionych kosztów. W przypadku utraconego bagażu, jak wskazują badania Kiwi.com, w porównaniu z innymi krajami boimy się stosunkowo mniej, 38 proc. respondentów versus 46 proc. w Czechach czy 43 proc. w Hiszpanii.

Odwołanie lotu – tego boi się niemal co trzeci respondent generacji Y i Z w Polsce, a jak wskazują wyniki badań, Węgrzy (38 proc.) i Czesi (36 proc.) są w zdecydowanej czołówce. Co zrobić, by móc wrócić do domu, gdy lot zostanie odwołany to jedna z kluczowych obaw młodego pokolenia. A za tym idzie również odzyskanie utraconych środków, wydanych na bilet lotniczy. Nikt nie chce być stratny, ale obawa przed bezpowrotną utratą odszkodowania jest obecna i żywa. Tylko w Polsce dotyka niemal co trzeciego respondenta, a na Słowacji czy w Czechach około 35 proc.

Również co piąty ankietowany w Polsce nie chciałby ponosić dodatkowych kosztów za brak odprawy online, którą powinien był wykonać odpowiednio wcześniej przed wylotem, a o której zapomniał lub przegapił.

Jak działa rozszerzona gwarancja?

Nowa rozszerzona gwarancja oferuje szybki zwrot kredytu Kiwi.com w przypadku odwołania lotu. W sytuacji zakłóceń w planach podróży, takich jak opóźnienia, system wyszukuje najlepsze dostępne loty zastępcze. Kiwi.com pokrywa nawet wyższe koszty tych alternatywnych połączeń, co ma na celu zapewnienie wygody podróżującym. Co więcej, program obejmuje również odprawę, co pozwala podróżnym skupić się wyłącznie na cieszeniu się podróżą. Usługa jest już dostępna w Polsce, a firma zachęca do korzystania z nowego rozwiązania w nadchodzących sezonach podróżniczych.

O badaniu

Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18–37, w dniach 13–18 maja 2024.