„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”

Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą Koreańska Narodowa Organizacja Turystyczna. O to, w jaki sposób zamierza go osiągnąć, pytamy Lee Kyeung Min, dyrektora przedstawicielstwa KTO w Europie Wschodniej.
Marzena Markowska: Prosiłabym o kilka słów na temat celów i planów Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej na polskim rynku w bieżącym roku.
Lee Kyeung Min: Celem Koreańskiej Organizacji Turystycznej jest zwiększenie liczby turystów z Polski odwiedzających Koreę Południową. W tym roku, w okresie od stycznia do lipca, już przyjechało do Korei 28 tys. polskich turystów, to znaczący wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przekłada się to oczywiście na konieczność promocji naszego kierunku na rynku polskim i stworzenia platformy do kontaktu z koreańskimi DMC, co pozwoli bliżej zapoznać się z ofertą turystyczną Korei.
MM: W jaki sposób Polacy podróżują do Korei i dokąd najchętniej się udają? Czy z biurami podróży, czy raczej indywidualnie? Jaki jest, według Państwa, profil klienta – czy Koreę odwiedzają ludzie młodzi czy starsi, rodziny czy single?
LKM: W przypadku młodych turystów zazwyczaj mamy do czynienia z turystyką indywidualną, natomiast starsi wybierają raczej wyjazdy z biurem podróży. Z naszych doświadczeń wynika, że młodzież do Korei Płd. przyciąga m.in. przede wszystkim K-pop. Generalnie turyści najchętniej odwiedzają Seul, Busan – czyli drugie co do wielkości miasto, Gyeongju oraz wyspę Czedżu (Jeju). Rośnie także znaczenie segmentu MICE, czyli wyjazdów incentive, konferencji, różnego rodzaju spotkań biznesowych. Zauważamy coraz większe zainteresowanie tego typu przyjazdami z Polski.
MM: Jakie są perspektywy jeśli chodzi o połączenia lotnicze i rozwój siatki połączeń między Polską a Koreą Południową?
LKM: Obecnie do Korei można lecieć z dwóch polskich miasta: z Wrocławia raz w tygodniu i z Warszawy pięć razy w tygodniu. Planowane są rozmowy LOT-em, wiemy, że przewoźnik planuje rozwój połączeń na tej trasie. Również linia lotnicza Korean Air otrzymała zgodę na uruchomienie lotów do Polski, ale nie znamy szczegółów. Nowe trasy zależą przede wszystkim od linii lotniczych, od warunków biznesowych. Koreańska Organizacja turystyczna jako instytucja państwowa nie ma na to wpływu.
MM: Czy Pana zdaniem wzrost zainteresowania Koreą Południową w Polsce to efekt promocji B2C czy raczej współpracy z polskimi touroperatorami? Jak układa się ta współpraca, czy liczycie na więcej programów?
LKM: Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest w ostatnich latach zdecydowanie K-pop. Mniejsze znaczenie odgrywają kampanie B2B czy B2C, motorem promocji jest właśnie kultura młodzieżowa, która zachęca do odwiedzenia Korei. Choć nie zapominamy o kontaktach B2B.
MM: Jak będą wyglądały dalsze działania koreańskiego NTO na polskim rynku? Co macie w planach na koniec 2024 roku i na następny?
LKM: W tym roku planujemy jeszcze udział w workshopie ATLAS – to także spotkania B2B, choć w nieco innym formacie, z udziałem przedstawicieli różnych państw, nie tylko Korei Południowej. Z informacją o działaniach na rok 2025 jeszcze się wstrzymujemy, ale na pewno także przewidziane będą spotkania biznesowe.
Czy może Pan powiedzieć coś więcej o długofalowych celach Koreańskiej Organizacji Turystycznej dotyczących rynku polskiego i jego rozwoju? Jak to wygląda w liczbach?
LKM: Staramy się rozwijać działania na polskim rynku. W planach mamy zwiększenie liczby turystów odwiedzających Koreę do przynajmniej 30 tys. rocznie. Takie cele są w pełni uzasadnione – w ubiegłym roku do Korei Południowej przyleciało ok. 27 tys. polskich turystów, a w tym roku już (czyli od stycznia do lipca) zanotowano 28 tys. gości z Polski. Tak jak wspomniałem na początku, liczymy, że w kolejnych latach ta liczba osiągnie poziom ponad 30 tys. i będzie rosła z każdym kolejnym rokiem.

POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Tomasz Marzec nowym rzecznikiem prasowym Polskiej Organizacji Turystycznej
Od stycznia 2026 roku Tomasz Marzec będzie rzecznikiem prasowym POT, wnosząc do zespołu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
MerlinX Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2025
Nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Touroperatorzy zyskają łatwiejszy dostęp do gwarancji ubezpieczeniowej
Podpisano nowelizację ustawy o imprezach turystycznych, która ułatwi touroperatorom…
0 Komentarzy4 Minuty
17 grudnia 2025
Itaka Złotym Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Gąsiory Turystyki 2025 przyznane! Poznajcie młode talenty polskiej branży turystycznej
W drugiej edycji konkursu Gąsiory Turystyki ponownie nagrodziliśmy nowe talenty branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Sezon świąteczny w Korei Południowej 2025: jarmarki, koncerty i iluminacje
Zima w Korei Południowej przynosi bogactwo świątecznych jarmarków, iluminacji i wydarzeń…
0 Komentarzy3 Minuty
8 grudnia 2025
Fly.pl partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia 2026 roku w Warszawie odbędzie się V Gala Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
1 Komentarz2 Minuty










