Hiszpania stawia na zrównoważony rozwój turystyki

fot. freepik

Turespaña uruchomiła nową mikrowitrynę w serwisie Spain.info, której celem jest promowanie Hiszpanii jako destynacji turystycznej zaangażowanej w zrównoważony rozwój. Informacje zawarte na stronie mają wpłynąć na poprawę wizerunku kraju w oczach turystów zagranicznych, podkreślając działania na rzecz ochrony środowiska, wspierania lokalnych społeczności oraz promowania odpowiedzialnych form podróżowania.

Mikrowitryna dostarcza kluczowych argumentów, które przemawiają za wyborem Hiszpanii jako kraju realizującego zasady zrównoważonego rozwoju. Obejmuje to m.in. działania na rzecz ochrony przyrody, zachowania dziedzictwa kulturowego oraz rozwój zrównoważonych form transportu.

Platforma oferuje również różnorodne propozycje spędzania czasu, w tym turystykę aktywną i przyrodniczą, a także miejską i kulinarną, kładąc nacisk na minimalizowanie wpływu na środowisko. Dodatkowo, zawiera praktyczne wskazówki dotyczące wyboru ekologicznych środków transportu i zakwaterowania oraz wskazówki, jak podróżować w sposób bardziej odpowiedzialny.

Nowa mikrowitryna jest dostępna w językach angielskim, niemieckim, francuskim i włoskim pod adresem: https://sustainability.spain.info/en/

Inicjatywa ta stanowi część szerszej strategii Turespanii w zakresie promowania zrównoważonej turystyki. Została zaprezentowana wspólnotom autonomicznym, władzom lokalnym oraz interesariuszom branży turystycznej podczas posiedzenia plenarnego Hiszpańskiej Rady ds. Turystyki (CONESTUR). Na spotkaniu zatwierdzono także Deklarację wsparcia dla turystyki, która jako priorytet stawia rozwój odpowiedzialnych i zrównoważonych form podróżowania, z korzyścią dla obywateli i środowiska.

W ramach strategicznego planu marketingowego Turespaña na lata 2021–2024, organizacja kładzie szczególny nacisk na odnowienie sektora turystycznego po pandemii oraz na wdrażanie międzynarodowych standardów zrównoważonego rozwoju społecznego, środowiskowego i gospodarczego w turystyce. Turespaña pracuje obecnie nad kompleksowym planem komunikacyjnym, który ma na celu dalsze umacnianie pozycji Hiszpanii jako lidera zrównoważonej turystyki. W tym kontekście realizowane są liczne inicjatywy, takie jak cykl międzynarodowych konferencji „Spain.Talks.Caring the Future”, które odbyły się m.in. w Londynie, Mediolanie, Sztokholmie, Paryżu, Nowym Jorku, a wkrótce także w Berlinie.