Niemcy podsumowują sezon letni: liczba zagranicznych turystów wyższa o 8,1 proc. niż w 2023

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) podsumowała sezon letni 2024, wskazując na silne ożywienie rynku i wzrost liczby zagranicznych gości. Od czerwca do sierpnia turystyka przyjazdowa wzrosła łącznie o 8,1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W samym sierpniu kraj odwiedziło 10,1 mln turystów, co oznacza wzrost o 5,7 proc. w porównaniu do tego samego okresu z 2023. Niemcy niemal wróciły do poziomów sprzed pandemii, osiągając 98 proc. wakacyjnego wyniku z rekordowego 2019 roku, a pozytywne prognozy wskazują na dalszy rozwój turystyki przyjazdowej.
Pozostałe dane także potwierdzają utrzymującą się tendencję wzrostową: według badań MKG Consulting obłożenie hoteli w sierpniu wyniosło 68,4 proc., czyli było o 2,4 proc. wyższe niż w roku poprzednim. Jeśli chodzi o ruch lotniczy, Forward Keys odnotował, że w sierpniu liczba przylotów międzynarodowych do Niemiec była wyższa o 15,2 proc. Jak wynika z analizy Mastercard, wydatki turystów zagranicznych na konsumpcję w Niemczech były wyższe niż w analogicznym okresie 2023 roku i to nie tylko w trakcie UEFA EURO 2024, ale także do końca sierpnia.
Pozytywny trend dla niemieckiej turystyki przyjazdowej potwierdza także międzynarodowa branża turystyczna: w panelu ekspertów branżowych DZT Travel Industry Expert Panel (TIEP) – kwartalnym badaniu ponad 250 międzynarodowych touroperatorów oferujących programy do Niemiec – odsetek CEO i kluczowych klientów, którzy pozytywnie oceniają swoją aktualną sytuację biznesową w odniesieniu do Niemiec, wzrósł w III kwartale 2024 roku do 57 proc. – o 10 pkt proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
„Popyt w sezonie turystycznym – wspierany przez duże wydarzenia, takie jak UEFA EURO 2024 czy występy międzynarodowych gwiazd, które odbyły się tego lata – był wyjątkowo wysoki, co odzwierciedla atrakcyjność marki turystycznej Niemiec. Patrząc w przyszłość, pozytywne wartości marki w nowym Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2024 tworzą solidną podstawę dla dalszego wzrostu. To odzwierciedla również postrzeganie w międzynarodowej branży turystycznej: w oparciu o bardzo dobre wskaźniki zadowolenia z ich aktualnej sytuacji biznesowej, 50 proc.respondentów wyraża jeszcze większe oczekiwania biznesowe na najbliższe sześć miesięcy. Widzimy także, że branża turystyczna jest niezwykle wrażliwa na ogólne warunki panujące w Niemczech. Szczególnie odwoływane połączenia lotnicze, a także rosnące koszty energii, stanowią ryzyko dla konkurencyjności Niemiec jako celu podróży” – powiedziała Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty










