Promocja Polski przez sport. POT i PZT podpisują umowę o współpracy

Polska Organizacja Turystyczna (POT) oraz Polski Związek Tenisowy (PZT) ogłosiły współpracę w ramach nowej kampanii. Głównym jej celem jest promocja Polski na arenie międzynarodowej poprzez sport.

W trakcie konferencji, na której obecni byli wiceprezes POT Małgorzata Wilk-Grzywna oraz prezes PZT Dariusz Łukaszewski podpisano umowę o współpracy zakładającą promocję Polski poprzez wydarzenia sportowe z udziałem znanych sportowców.

Hurkacz w roli ambasadora

Jednym z punktów kampanii będzie spot promocyjny z udziałem Huberta Hurkacza, który zostanie wyemitowany na rynkach zagranicznych m.in. we Francji i Hiszpanii. Natomiast w przyszłym roku projekt zostanie rozszerzony również na rynek krajowy. W spocie Hurkacz zaprezentuje się w trzech rolach: jako zawodnik turnieju ATP w Paryżu, sportowiec regenerujący się w Zakopanem oraz ambasador rodzinnego Wrocławia.

„Spot promocyjny będzie prezentował atrakcyjność turystyczną Polski, a Hurkacz stanie się jednym z kilku ambasadorów naszego kraju” – powiedziała wiceprezes POT Małgorzata Wilk-Grzywna.

Promocja Polski przez sport

Prezes PZT, Dariusz Łukaszewski, podkreślił, że współpraca z POT to świetna okazja do promocji nie tylko tenisa, ale także kraju na arenie międzynarodowej.

„Promocja Polski przez sportowców, takich jak Hubert Hurkacz, to strzał w dziesiątkę. Sportowcy, którzy spędzają większość czasu na międzynarodowych zawodach, mają doskonałą okazję do pokazania walorów Polski” – komentuje Dariusz Łukaszewski, prezes PZT.

W ramach kampanii powstaną również inne materiały promocyjne, m.in. artykuły w „Tennis Magazine”. 28 października odbędzie się konferencja prasowa w Paryżu, podczas której promowane będą zarówno turniej tenisowy ATP, jak i atrakcje turystyczne Polski.

Kolejne umowy promocyjne

Umowa z Polskim Związkiem Tenisowym jest piątą z kolei w ramach szerszej kampanii promocji Polski przez sport. Wcześniej POT podpisała umowy z Fundacją Kamili Skolimowskiej, Polskim Komitetem Paraolimpijskim, Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce oraz Polskim Związkiem Piłki Nożnej angażując w projekty takie gwiazdy sportu jak m.in. Natalia Kaczmarek, Bartosz Bereszyński czy Natalia Partyka.