Filoksenia w nowoczesnym wydaniu – rozmowa z Costasem Giakoumis, dyrektorem handlowym sieci Atrium Hotels and Resorts
Od marzeń o idealnym obiekcie po sieć luksusowych hoteli na Rodos – Atrium Hotels and Resorts od ponad 30 lat wprowadza gości w świat greckiej gościnności i unikalnych doświadczeń. Dzięki rodzinnej wizji i zaangażowaniu założycieli, każdy hotel Atrium jest miejscem, gdzie autentyczna atmosfera i lokalne tradycje harmonijnie splatają się z nowoczesnością. O historii marki, filoksenii oraz planach na przyszłość rozmawiamy z Costasem Giakoumis, dyrektorem handlowym sieci Atrium Hotels and Resorts.
WS: Jak rozpoczęła się historia sieci Atrium Hotels and Resorts i w jaki sposób rodzinne tradycje wpływają na zarządzanie oraz atmosferę w hotelach?
CG: Pierwszy hotel, Atrium Palace został otwarty w 1992 roku. Dwóch kuzynów – którzy są jednocześnie architektami – zainspirowanych wspólną wizją, postanowiło zaprojektować i zbudować idealny, pięciogwiazdkowy hotel w pobliżu Lindos. W tamtym czasie była to idealna lokalizacja, ponieważ w okolicy nie było jeszcze żadnych innych obiektów. Stworzyło to doskonałą okazję do rozwoju. W swoich projektach architekci głownie czerpali inspiracje z podróży. Połączenie greckich i włoskich motywów wyraźnie widać w wystroju hotelu.
Natomiast nazwa marki Atrium narodziła się od pojęcia „atrium” – otwartej przestrzeni wewnątrz budynków. Atrium Palace posiada duże, wewnętrzne patio, inspirowane śródziemnomorskimi tradycjami. Do dziś hotele Atrium pozostają rodzinnym biznesem. Po 34 latach od powstania obiektów jeden z założycieli nadal pełni funkcję dyrektora generalnego, co świadczy o silnym zaangażowaniu rodziny w dalszy rozwój i sukces marki.
WS: Czy promowanie lokalnej kultury i tradycji jest dla was ważnym aspektem działalności?
CG: To niezwykle istotny aspekt naszej działalności, zwłaszcza że Rodos jest wyspą o bogatej historii i kulturze. Promujemy lokalne tradycje przede wszystkim poprzez kuchnię – serwujemy gościom lokalne potrawy i specjały. Jednak największym nośnikiem lokalnej kultury jest grecka gościnność, którą czuje się dosłownie wszędzie, od personelu sprzątającego, przez kelnerów, aż po ogrodników i pracowników technicznych.
Można u nas również doświadczyć lokalnej kultury podczas wieczorów greckich, które organizujemy w hotelach. Ważne jest, aby nasi goście, w tym turyści z Polski mogli poczuć autentyczność i serdeczność, której oczekują podczas wakacji. Właściwie to ta gościnność, ciepło i bezpieczeństwo są kluczowe dla każdego, kto odwiedza nasze hotele.
WS: Macie trzy pięciogwiazdkowe hotele na Rodos, każdy w innej lokalizacji. Czym się różnią i co przyciąga gości do każdego z nich?
CG: Każdy z naszych hoteli znajduje się w innej, wyjątkowej lokalizacji, co inspiruje naszą markę. Nasze motto brzmi „jedna wyspa, trzy destynacje”, ponieważ każda lokalizacja oferuje inne atrakcje i doświadczenia.
Atrium Palace znajduje się w pobliżu Lindos, na pięknej plaży, w spokojniejszej okolicy idealnej dla rodzin. Atrium Prestige z kolei jest położony na południu wyspy, blisko Prasonisi – słynnego miejsca do uprawiania kitesurfingu i windsurfingu, gdzie spotykają się wody Morza Egejskiego i Śródziemnego. Jest to bardziej odosobniona lokalizacja, idealna dla tych, którzy szukają relaksu i aktywności. Natomiast Atrium Platinum znajduje się w mieście Rodos, blisko lotniska i Starego Miasta, oferując bardziej kosmopolityczne doświadczenie. Zatem każdy z naszych hoteli oferuje coś innego i tym samym przyciąga bardzo zróżnicowane grupy gości.
WS: W jaki sposób radzicie sobie z wdrażaniem zasad zrównoważonego rozwoju w tak dużych obiektach?
CG: Zrównoważony rozwój jest dla nas priorytetem. Naszym celem jest całkowite wyeliminowanie plastiku do 2027 roku. Stosujemy polityki zarządzania odpadami, recyklingu oraz energooszczędne rozwiązania, takie jak systemy klimatyzacji, które podgrzewają wodę, czy energooszczędne oświetlenie. Korzystamy również z ekologicznych środków czyszczących, a nasz system jakości oparty jest na standardach ISO 14000.
WS: Jakie są plany na przyszłość sieci Atrium Hotels and Resorts?
CG: Planujemy otwarcie czwartego hotelu, który będzie mniejszy, z około 100–150 pokojami, zlokalizowany w południowej części Rodos, blisko Atrium Palace. Planujemy rozpocząć jego budowę w 2026 roku, a jego koncept ma być w pełni ekologiczny i przyjazny środowisku.
WS: Na koniec proszę powiedzieć, co uważacie za największy sukces Atrium Hotels and Resorts?
CG: Naszym największym sukcesem jest autentyczna filoksenia, co w starożytnej Grecji oznaczało gościnność. Nasze motto oznacza miłość do gościa i wyraża grecką tradycję serdecznego przyjmowania podróżnych. To właśnie ta filozofia gościnności, odzwierciedlona jest w każdym naszym działaniu, od zarządzania po personel i stanowi podstawę naszego sukcesu.
POWIĄZANE WPISY
25 listopada 2024
Handwritten Collection otworzył pierwszy hotel w Niemczech
Marka butikowych hoteli Handwritten Collection, należąca do Accor, otworzyła swój…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2024
Nocowanie.pl: słaby sezon jesienny w obiektach noclegowych
Tegoroczna jesień okazała się rozczarowująca dla polskiej branży noclegowej. Według…
0 Komentarzy4 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty