Egipt przyciąga Polaków – liczba turystów wzrosła o 40 proc.
Egipt dynamicznie rozwija swoją pozycję na turystycznej mapie świata, przyciągając coraz więcej gości, w tym rekordową liczbę Polaków. Liczba turystów z Polski wzrosła w 2024 roku o ponad 40 proc. i może przekroczyć 850 tys. Kraj faraonów stawia na promocję wyjątkowego dziedzictwa kulturowego, ekologiczne kurorty oraz inwestycje, takie jak Wielkie Muzeum Egipskie, przyciągając uwagę podróżnych z całego świata. Celem Egiptu jest osiągnięcie 30 mln turystów rocznie do 2028 roku.
Kluczowym wydarzeniem 2024 roku było otwarcie – po trzech dekadach (i kilku tysiącleciach) prac, Wielkiego Muzeum Egipskiego, największego na świecie obiektu poświęconego jednej cywilizacji, które prezentuje ogromną kolekcję starożytnych egipskich artefaktów.
Nowy Minister Turystyki i Zabytków, Sherif Fathy, zapowiada jeszcze większy nacisk na ochronę dziedzictwa archeologicznego oraz promocję turystyki opartej na zrównoważonym rozwoju.
„Turystyka naszego kraju nadal znajduje się na postcovidowej fali wznoszącej. W 2023 r. sektor turystyczny w Egipcie odnotował wyraźny wzrost przyjmując prawie 15 mln turystów, a w 2024 r. zaobserwowaliśmy wzrost liczby turystów o kolejne 5 proc., co potwierdza atrakcyjność Egiptu jako miejsca, które trzeba odwiedzić” – powiedział Amr El Kady, prezes Egipskiej Organizacji Turystycznej.
„Przewiduje się, że w 2025 r. liczba ta wzrośnie jeszcze bardziej, zgodnie z ambitnym celem Egiptu, jakim jest osiągnięcie 30 mln turystów do 2028 r. – w ramach krajowej strategii turystycznej. Polska jest kluczowym rynkiem dla turystyki Egiptu i zajmuje piąte miejsce wśród rynków źródłowych. W 2023 r. Egipt gościł 485 tys. turystów z Polski. W 2024 r. liczba ta wzrosła o ponad 40 proc., co świadczy o rosnącej popularności tej destynacji wśród polskich gości. W bieżącym roku spodziewamy się, że ich liczba osiągnie 850 tys.” – dodał przedstawiciel strony egipskiej.
Egipt skupia się na rozwoju obiektów turystycznych, w tym ofertę turystyki wellness oraz dziedzictwa kulturowego zgodnie ze standardami zrównoważonego wzrostu gospodarczego. Ochrona Morza Czerwonego i zachowanie różnorodności biologicznej w tym kraju znajduje się na pierwszym planie w programach organizacji ekologicznych. Kilka kurortów na wybrzeżu Morza Czerwonego, położonych pomiędzy El Gouną a Marsa Alam, uczestniczy w programach certyfikacji środowiskowej, których celem jest ocena ich wpływu na środowisko i maksymalizacja zrównoważonego rozwoju.
POWIĄZANE WPISY
25 listopada 2024
PAŻP i Ryanair wspólnie będą szkolić kontrolerów i pilotów
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz Grupa Ryanair (Ryanair Sun i Ryanair DAC)…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2024
Handwritten Collection otworzył pierwszy hotel w Niemczech
Marka butikowych hoteli Handwritten Collection, należąca do Accor, otworzyła swój…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2024
Sabre Polska inwestuje w młodych programistów
Krakowski oddział Sabre Corporation, dostawcy oprogramowania i technologii dla branży…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2024
Wawel wyrzeźbiony w lodzie. Tatrzańska Świątynia Lodowa już otwarta dla turystów
Tatrzańska Świątynia Lodowa, jedna z oryginalnych zimowych atrakcji Tatr po raz 12.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2024
Rekordowe półrocze Grupy Emirates: 2,5 mld dolarów zysku netto
Grupa Emirates przedstawiła półroczne wyniki finansowe. W pierwszych sześciu miesiącach…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2024
Nocowanie.pl: słaby sezon jesienny w obiektach noclegowych
Tegoroczna jesień okazała się rozczarowująca dla polskiej branży noclegowej. Według…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2024
„Gotowy na wakacje” – innowacyjne rozwiązanie dla biur podróży
Firma technologiczna Sykon stworzyła nowoczesną aplikację mobilną „Gotowy na wakacje”.…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty