Tomasz Schweda nagrodzony w konkursie Hospitality Awards 2024

Tomasz Schweda, fot. materiały prasowe
Tomasz Schweda, fot. materiały prasowe

Tomasz Schweda, dyrektor hoteli Mercure Krakow Old Town i powstającego Tribe Krakow Old Town zdobył tytuł „Najlepszego Dyrektora Hotelu Klasy Upscale i Midscale” podczas gali Hospitality Awards 2024 w Paryżu. To jedno z wyróżnień w branży hotelarskiej przyznawane od ponad 20 lat liderom, którzy wyróżniają się innowacyjnością, wynikami biznesowymi i pasją do rozwoju hotelarstwa.

Od ponad 20 lat nagrody Hospitality Awards mają na celu uhonorowanie wybitnych specjalistów branży hotelarskiej z całego świata, docenienie najnowszych innowacji oraz wzbudzenie pasji do nieustannego rozwoju. Nagrody są przyznawane w ponad 20 kategoriach, obejmujących zarówno indywidualne osiągnięcia, jak i sukcesy korporacyjne. Przy wyborze laureata w tej kategorii oceniane są kryteria, takie jak: innowacyjność w działaniu, doświadczenie w zarządzaniu talentami oraz uznanie zawodowe ze strony organizacji i międzynarodowych ekspertów. Co więcej, zwycięzca musi wykazywać silne zaangażowanie w rozwój hotelarstwa, a działania na rzecz edukacji przyszłych specjalistów i promocji branży są dodatkowym atutem.

Finałowa ceremonia odbyła się 28 listopada w hotelu InterContinental Le Grand w Paryżu pod patronatem prezydenta Francji Emmanuela Macrona. W wydarzeniu uczestniczyło blisko 600 gości z całego świata, w tym liderzy branży hotelarskiej, eksperci i przedstawiciele marek hotelowych.

Tomasz Schweda rozpoczął swoją hotelarską drogę zawodową 20 lat temu. Pracował dla kilku marek z segmentu midscale, upscale i luxury. Od 12 lat związany z Accor i AccorInvest, gdzie obecnie jako dyrektor generalny zarządza Mercure Krakow Old Town oraz TribeKrakow Old Town, który po otwarciu latem 2025 stanie się pierwszym hotelem marki lifestylowej Accor w Polsce. Jako doświadczony menedżer i ekspert branży hotelarskiej dzieli się swoją wiedzą w trakcie wykładów na wyższych uczelniach, a także podczas szkoleń wewnętrznych. Absolwent hotelarstwa oraz zarządzania w dwóch specjalizacjach – komunikacji w biznesie oraz marketingu. Ukończył również studia podyplomowe Akademii Leona Koźmińskiego w obszarze kompetencji menedżerskich oraz Uniwersytetu SWPS w zakresie kreowania i zarządzania markami luksusowymi.