PHH podsumowuje trzy kwartały 2024: wyższe przychody i lepsze wskaźniki operacyjne

Polski Holding Hotelowy podsumował wyniki za trzy kwartały 2024 roku, notując przychody na poziomie 405,6 mln zł. To wzrost o 20 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem w 2023. Kluczowym źródłem tego wyniku była spółka PHH Sp. z o.o., która wypracowała 210,6 mln zł przychodów – o niemal 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wynik brutto Grupy Kapitałowej wyniósł 58,8 mln zł, a spółki PHH Sp. z o.o. zamknął się kwotą 71 mln zł. Różnica na poziomie 12 mln zł wynika z wpływów spółek zależnych, co podkreśla zróżnicowane źródła przychodów Grupy. W tej chwili działania grupy skoncentrowane są na dynamicznym rozwoju infrastruktury hotelowej. Do 2028 roku zrealizowanych zostanie 30 inwestycji dotyczących modernizacji hoteli m.in. we Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Świnoujściu czy Dąbkach.

„Wyniki za pierwsze trzy kwartały 2024 roku potwierdzają, że nasza strategia dynamicznego rozwoju i efektywnego zarządzania przynosi efekty. Na uwagę zasługuje wzrost przychodów o 20 mln zł, napędzany głównie przez PHH Sp. z o.o., co pokazuje, że działania sprzedażowe i operacyjne przynoszą oczekiwane rezultaty. Maksymalizacja kluczowych wskaźników operacyjnych, takich jak RevPAR czy ADR, w połączeniu z rosnącym poziomem przychodów operacyjnych, to dowód rosnący potencjał Polskiego Holdingu Hotelowego” – mówi Rafał Kincer, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Polski Holding Hotelowy.

PHH zanotował wyniki operacyjne przewyższające średnie krajowe. Obłożenie pokoi wyniosło 75,5 proc., podczas gdy w skali kraju osiągnęło 68,6 proc. Średnia cena sprzedanego pokoju (ADR) w PHH wyniosła 419,02 zł, czyli o 34,12 zł więcej niż średnia (384,9 zł). Z kolei przychód na dostępny pokój (RevPAR) w PHH osiągnął 316,44 zł, wobec 264,12 zł.