Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę milionów odbiorców w Polsce i za granicą. Jej głównym elementem był spot promujący miasto, który zobaczyło 600 tys. widzów w kinach, a zagraniczne działania online osiągnęły 17 mln wyświetleń. Produkcja zdobyła osiem międzynarodowych nagród, w tym tytuł najlepszego spotu promującego miasto na świecie w 2024 roku.
13 grudnia w Dolnośląskim Centrum Filmowym odbyła się uroczysta gala, podczas której podsumowano dwa lata działań promujących Wrocław pod hasłem „Miasto Przygody”. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele miasta, Wrocławskiej Organizacji Turystycznej, partnerzy oraz twórcy nagrodzonego filmu.
„Przez ostatnie dwa lata Wrocław promował się oryginalną i nowoczesną kampanią „Miasto Przygody”. Pamiętam jak wspólnie ogłaszaliśmy start kampanii w maju 2023 roku – ten czas tak szybko upłynął. Gratuluję Państwu ogromnego sukcesu kampanii – potwierdzonego w licznych nagrodach i wyróżnieniach. Wrocław to miasto wspaniale się rozwijające, dumne i piękne, które umie doskonale promować się w kraju i zagranicą” – mówił podczas otwarcia gali Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.
„Dzisiejsza gala podsumowuje dwa lata działań związanych z realizacją kampanii, ale przede wszystkim jest okazją do podziękowania wszystkim, którzy do sukcesu Miasta Przygody się przyczynili” – dodał Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Wielokrotnie nagradzany spot, który był głównym motywem kampanii, utrzymany jest w konwencji filmu przygodowego, a zrealizowany został w zaledwie trzy dni przez Grupę MagicLine, w reżyserii Michała Zielińskiego. Inspiracją stała się legenda o skarbie Opactwa Ołbińskiego, a w produkcji wystąpili znani aktorzy: Daniel Olbrychski, Marianna Zydek i Piotr Nerlewski. Wiele scen nakręcono w Muzeum Narodowym we Wrocławiu, które również zaangażowało się w projekt.
Spot zdobył uznanie na ośmiu międzynarodowych festiwalach filmowych, m.in. w Los Angeles, Cannes, Zagrzebiu i Walencji, gdzie wyróżniono go za innowacyjne podejście do promocji miasta. A w listopadzie 2024 roku produkcja otrzymała prestiżowy tytuł najlepszego filmu promującego miasto na świecie według CIFFT.
Spot obejrzało 600 tys. widzów w kinach największych polskich miast. Działania w przestrzeni online prowadzone w sześciu krajach, w tym na rynku niemieckim, hiszpańskim i czeskim osiągnęły 17 mln wyświetleń na Facebooku i Instagramie oraz 308 tys. odsłon na YouTube. Ponadto Wrocław jako „Miasto Przygody” promował się na 300 billboardach w całym kraju m.in. w Warszawie, Krakowie i Poznaniu.
Oprócz filmu, w ramach kampanii opracowano osiem tematycznych tras turystycznych – rowerową, rodzinną, zieloną czy odrzańską. Dodatkowo przygotowano liczne atrakcje towarzyszące, takie jak plenerowa wystawa o historii Opactwa Ołbińskiego, spektakl w Kościele św. Wojciecha w ramach Nocy Muzeów oraz stała ekspozycja w witrynie Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.
Organizatorem kampanii był Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Wrocławska Organizacja Turystyczna, a partnerami m.in: Zoo Wrocław, Aquapark Wrocław i Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
13 grudnia 2024
SOIT wesprze dzieci w Sudanie Południowym. Zebrano ponad 58 tys. zł
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel podczas tegorocznej gali Incentive Day…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
W promocji Mazowsza staramy się być o „krok przed”. Punktem odniesienia są najlepsze regiony turystyczne na świecie
Mazowsze z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród turystów, także…
0 Komentarzy9 Minuty
12 grudnia 2024
W tych muzeach Mazowsza dzieci się nie nudzą
Mazowsze to region pełen wyjątkowych atrakcji dla dzieci. To wiele miejsc, gdzie…
0 Komentarzy7 Minuty
11 grudnia 2024
13 mln pasażerów Ryanair w listopadzie
Ryanair poinformował o wynikach za listopad 2024. Z siatki połączeń skorzystało 13 mln…
0 Komentarzy1 Minuta