Wizz Air inwestuje 14 mld euro w transformację. „Liczy się pasażer”

Wizz Air wprowadza nowy plan transformacji operacyjnej pod nazwą „Customer First – klient na pierwszym miejscu”. Inicjatywa ta jest elementem planu rozwoju, którego celem jest skoncentrowanie całej działalności Wizz Air wokół potrzeb pasażera. W najbliższych trzech latach linia lotnicza zamierza zainwestować 14 mld euro w udoskonalenie wszystkich obszarów kontaktu z klientem.
W ramach planu Kompas Customer First, Wizz Air zapowiada wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, zwiększenie niezawodności operacyjnej oraz podniesienie poziomu obsługi klienta. Celem transformacji jest ukształtowanie nowego modelu podejmowania decyzji, który będzie oparty na potrzebach i doświadczeniach pasażerów.
„Dziś rozpoczynamy nowy rozdział, wprowadzając Kompas Customer First – symbol naszego zaangażowania w stawianie pasażerów na pierwszym miejscu. To nie tylko ramowy plan, ale zmiana w sposobie myślenia, działania i dostarczania usług w całym przedsiębiorstwie. Każda decyzja, którą podejmujemy, będzie teraz kierowana potrzebami naszych klientów. Produkt, cena, usługi i komunikacja to obszary, w których nasi pasażerowie poczują najbardziej tę różnicę. Nie tylko poprawiamy, ale także wprowadzamy innowacje, inwestujemy i transformujemy doświadczenie podróży” – powiedziała Yvonne Moynihan, corporate and ESG officer w Wizz Air.
Customer First – cztery filary strategii Wizz Air
Nowa inicjatywa opiera się na czterech głównych filarach:
- produkt
Wizz Air planuje rozwój floty poprzez zamówienie ponad 300 nowych samolotów, w tym Airbusów A321 XLR z nowoczesnymi kabinami Airspace. Celem jest posiadanie jednej z najmłodszych i najbardziej energooszczędnych flot lotniczych w branży. Strategia ekspansji obejmuje nowe kierunki w Europie, Afryce, Azji Środkowej, Azji Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie. Dzięki pełnej cyfryzacji procesów, pasażerowie mają mieć zapewnioną płynną podróż, od momentu rezerwacji po wejście na pokład.
- cena
Model niskokosztowy pozostaje fundamentem strategii cenowej Wizz Air. Linia podejmuje działania, aby zapewnić przejrzystość cen oraz eliminację ukrytych opłat. Dodatkowe oszczędności mają być dostępne dzięki programom lojalnościowym, takim jak WIZZ Discount Club oraz inteligentne karty członkowskie.
- usługi
Priorytetem dla Wizz Air jest punktualność i odporność operacyjna. Linia wdraża technologie oparte na sztucznej inteligencji w centrum kontroli operacji, aby ograniczyć liczbę opóźnień i odwołań lotów. W przypadku zakłóceń, wsparcie zapewnia wirtualny asystent Amelia. Proces rozpatrywania roszczeń oraz zwrotów kosztów został zoptymalizowany z deklaracją wypłat w ciągu 24 godzin oraz rozpatrzenia roszczeń w siedem dni.
- komunikacja
Wizz Air modernizuje kanały kontaktu z klientem. Likwidacja numeru infolinii premium oraz skrócenie czasu oczekiwania do około jednej minuty to jeden z elementów zmian. Nowa funkcja MyJourney w aplikacji mobilnej, planowana na lato 2025, umożliwi pasażerom dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. Komunikaty mają być przesyłane błyskawicznie przez aplikację, e-mail lub SMS. Linia deklaruje przejrzystość polityk oraz ciągłą dostępność wsparcia, zarówno online, jak i w trakcie podróży.
Więcej informacji na temat Kompas Customer First znajduje się na stronie przewoźnika.
POWIĄZANE WPISY
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2025
Powstało nowe branżowe stowarzyszenie. ESPT oficjalnie rozpoczęło działalność
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych (ESPT) oficjalnie rozpoczęło…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2025
Nowe połączenia autobusowe z lotniska w Bolonii do Rawenny, Milano Marittima i Cervii
14 kwietnia 2025 roku uruchomione zostały nowe połączenia autobusowe z lotniska w Bolonii…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
Więcej lotów z Bydgoszczy do Turcji w sezonie letnim 2025
Port Lotniczy Bydgoszcz ogłosił rozszerzenie siatki połączeń do Turcji w sezonie letnim…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
HolidayPirates umacnia pozycję dzięki strategii opartej na mediach społecznościowych
HolidayPirates umacnia swoją pozycję na rynku turystycznym dzięki strategii opartej na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
PLL LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals
Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals, potwierdzający…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2025
Powstało nowe branżowe stowarzyszenie. ESPT oficjalnie rozpoczęło działalność
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych (ESPT) oficjalnie rozpoczęło…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2025
Nowe połączenia autobusowe z lotniska w Bolonii do Rawenny, Milano Marittima i Cervii
14 kwietnia 2025 roku uruchomione zostały nowe połączenia autobusowe z lotniska w Bolonii…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
Więcej lotów z Bydgoszczy do Turcji w sezonie letnim 2025
Port Lotniczy Bydgoszcz ogłosił rozszerzenie siatki połączeń do Turcji w sezonie letnim…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
HolidayPirates umacnia pozycję dzięki strategii opartej na mediach społecznościowych
HolidayPirates umacnia swoją pozycję na rynku turystycznym dzięki strategii opartej na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
PLL LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals
Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals, potwierdzający…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty