Nocowanie.pl: Polacy planują majówkę. Największym zainteresowaniem cieszą się góry
fot. materiały prasowe
Zainteresowanie noclegami na długi weekend majowy rośnie z dnia na dzień, a obecny poziom rezerwacji jest porównywalny do analogicznego okresu sprzed roku – wynika z raportu Nocowanie.pl. Biorąc pod uwagę, że do majówki pozostały ponad dwa tygodnie, prognozy wskazują na dalszy wzrost liczby rezerwacji w nadchodzących dniach.
Dzięki układowi kalendarza, 3 maja wypada w sobotę, co skłania wielu do wzięcia dnia wolnego już w piątek, 2 maja. Dzięki temu, do dyspozycji jest łącznie 4 dni na wyjazdy w góry, nad morze lub do innych zakątków Polski.
Badania przeprowadzone wśród użytkowników portalu Nocowanie.pl wskazują, że blisko połowa turystów planuje wyjazd na majówkę w 2025 roku. Średni czas trwania wyjazdu wynosi około 2,7 dnia, co sugeruje, że większość rezerwacji obejmuje pobyty od 2 do 3 dni.
„To na pewno dobry prognostyk, który świadczy o podtrzymaniu trendu z ubiegłego roku. Przy sprzyjającej pogodzie, a na taką się zanosi, polscy turyści lubią oderwać się od codzienności i odkrywać piękno rozmaitych zakątków Polski. To również dobra wiadomość dla właścicieli obiektów noclegowych, którzy mogą liczyć na satysfakcjonujące obłożenie przed wakacjami” – zaznaczyła Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.
Planowanie majówki 2025 – gdzie i za ile?
Średnia wartość rezerwacji na majówkę 2025 wynosi 852,34 zł, co stanowi około 32 proc. mniej niż w roku poprzednim. Największą popularnością cieszą się wyjazdy w góry, a wśród najczęściej wybieranych destynacji znajdują się Zakopane, Karpacz i Kraków. W 2025 roku średnia cena za nocleg w Zakopanem wynosi około 120 zł od osoby, a w Karpaczu – 109 zł. Kraków plasuje się na trzecim miejscu z ceną wynoszącą średnio 110 zł za noc. W Kudowie-Zdroju średnia cena wynosi 97 zł, w Wiśle 103 zł, a w Polańczyku 101 zł.
Nad Bałtykiem najchętniej wybierane są Gdańsk (102 zł) oraz Świnoujście (113 zł). Wśród osób planujących wyjazdy typu city break popularnością cieszy się Wrocław, gdzie średnia cena za nocleg wynosi 94 zł.
Podobnie jak w roku poprzednim, najchętniej wybieranym typem noclegu są apartamenty (25 proc.), pokoje gościnne (21,4 proc.) oraz domki (13 proc.).
„Widać, że polskim turystom zależy na odpowiednim komforcie zakwaterowania. Liczą się nie tylko udogodnienia w samym obiekcie, ale coraz częściej również właściwa lokalizacja, która pomoże odkrywać piękno okolicy, a z drugiej strony zapewni ciszę i spokój. Preferencje, co do kierunków, na pewno nie są zaskoczeniem, ponieważ góry od lat stanowią najchętniej wybierany kierunek na długi weekend majowy” – podsumowała Agnieszka Rzeszutek.
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty










