Emirates kupują samoloty szkoleniowe

archiwum Emirates

Flight Training Academy linii Emirates, stworzona przez przewoźnika w podpisała umowę z Cirrus Aircraft oraz Embraer na zakup 27 nowych samolotów.

Samoloty zostaną dostarczone na początku 2017 roku i będą używane w czasie treningu pilotów-kadetów, którzy szkolą się na w pełni wykwalifikowanych pilotów komercyjnych linii Emirates.
Zamówienie dotyczy 22 samolotów Cirrus SR22 o pojedynczym silniku tłokowym. Pozostałe 5 samolotów to samoloty Embraer Phenom 100E, których cena katalogowa osiąga ponad 39 milionów dolarów amerykański.
Dzięki temu zamówieniu uczniowie Flight Training Academy będą mogli po raz pierwszy odbywać całe szkolenie nie opuszczając Dubaju. Wcześniej piloci-kadeci większość zajęć mieli w różnych miejscach na całym świecie. Zamówienie na nowe samoloty zapewni nie tylko konsolidację szkoleń w jednym miejscu, ale także zagwarantuje kadetom udział w szkoleniu przy wykorzystaniu najmłodszej floty lotniczej na świecie.

Adel Al Redha, Executive Vice President i Chief Operations Officer, powiedział: „Akademia będzie oferowała programy szkoleniowe z wykorzystaniem najnowszych technologii i zaawansowanych technicznie samolotów. Decyzja o zakupie najnowszych maszyn przeznaczonych do szkoleń pokazuje nasze zaangażowanie w wyposażenie ośrodka. Jest to również odpowiedź na potrzeby przemysłu lotniczego, który wymaga nowych, wysoko wykwalifikowanych pilotów. Największym beneficjentem programu jest linia Emirates. Planujemy zaoferować możliwość udziału w programie również kandydatom z całego świata.”

W Akademii Flight Training Academy Emirates, uczniowie przechodzą z samolotów Cirrus SR22 o pojedynczym silniku tłokowym bezpośrednio do samolotów odrzutowych Embraer Phenom 100E. Dzięki temu jeden z etapów zdobywania licencji pilota komercyjnego zostaje pominięty i wzbogacony zostaje program nauczania na samolotach jednosilnikowych. Kadeci mają też możliwość zdobycia większego doświadczenia w lotach samolotem odrzutowym przed rozpoczęciem szkolenia na oficjalnego pilota linii Emirates. Całość programu, w tym szkolenia naziemne, pokładowe i trening na symulatorze, trwa trzy i pół roku.

Każdy z nowo zamówionych samolotów będzie stacjonował w powstającym obecnie budynku Flight Training Academy, położonym w pobliżu Międzynarodowego Lotniska Dubai World Central Al Maktoum (DWC). Po zakończeniu budowy, Akademia będzie mogła jednocześnie zakwaterować aż 500 pilotów-kadetów.
Budynek będzie składał się z sal lekcyjnych do szkolenia naziemnego, pomieszczeń do wstępnego szkolenia lotniczego, symulatorów naziemnych, dedykowanego pasa startowego, centrum modernizacji, miejsc zakwaterowania dla kobiet i mężczyzn, siłowni, boisk do piłki nożnej, kortów tenisowych oraz meczetu. Zakończenie pierwszego etapu budowy, tj. budynku szkolenia naziemnego oraz pasa startowego, planowane jest na rok 2016 i wkrótce po tym ma nastąpić zakończenie budowy reszty kompleksu.