Travelplanet.pl – udane pierwsze trzy kwartały
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku spółka Travelplanet.pl uzyskała 24,3 mln złotych przychodów ze sprzedaży, co oznacza 12,4 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl, powiedział: „Podsumowując sezon letni 2015, można powiedzieć, iż mimo wielu niekorzystnych czynników geopolitycznych, takich jak ataki terrorystyczne w Tunezji czy upadłość Alfa Star sezon był dla nas całkiem udany. Sprzedaliśmy wycieczek zagranicznych za ponad 95 mln złotych co oznacza 12 proc. wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2014 roku. Nasi klienci częściej niż w ubiegłym roku decydowali się na zakup ubezpieczeń turystycznych za naszym pośrednictwem co przyczyniło się do 18 proc. wzrostu sprzedaży tych produktów. Zwiększenie udziału ubezpieczeń w sprzedaży ogółem pozwala nam na większe wzrosty na poziomie przychodów.
Przychody w 2015 roku wyniosły 24,3 mln złotych i były o 12,4 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż produktów turystycznych w tym samym okresie wyniosła 219,4 mln złotych i była większa o 8,7 proc. od wyniku uzyskanego w tym samym okresie w 2014 roku.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak rozwija się nasza sprzedaż przez Internet, która rośnie znacznie szybciej niż sprzedaż naziemna. Obecnie już ponad 80 proc. transakcji realizowane jest poprzez nasz portal i call-center. Tak jak zapowiadaliśmy przed sezonem, uruchomiliśmy dla naszych klientów możliwość zrealizowania całej transakcji w sposób w pełni automatyczny. Obecnie już prawie 10 proc. transakcji realizowana jest w ten sposób. Jesteśmy przekonani, że ten trend będzie miał duży wpływ na zwiększenie rentowności w kolejnych kwartałach. Oczywiście nie zapominamy o klientach przyzwyczajonych do kupowania w tradycyjnych punktach sprzedaży i dynamicznie rozwijamy naszą sieć franczyzową. W tym roku niemal podwoiliśmy ilość Salonów Podróży prowadzonych w tym modelu. Spodziewamy się, że w przyszłym roku ten kanał sprzedaży będzie generował około 10 proc. naszej sprzedaży.W trzecim kwartale zysk na poziomie EBITDA wyniósł 2,1 mln złotych i był niższy o 918 tysięcy od analogicznego okresu roku ubiegłego.
Niższy wynik finansowy jaki uzyskaliśmy w trzecim kwartale, w stosunku do zeszłorocznych rezultatów, wynika z inwestycji jakie poczyniliśmy w zwiększenie rozpoznawalności naszej marki. Przez cały sezon mieliśmy dużą kampanię telewizyjną, która znacząco podniosła świadomość marki Travelplanet.pl na rynku. Jesteśmy przekonani, że będzie to miało wpływa na zwiększenie dynamiki wzrostu naszych przychodów w kolejnych kwartałach.”
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty
Czyli ile tych strat?