easyJet stawia na nowe technologie

archiwum easyJet

Linia lotnicza easyJet, powołała po raz pierwszy w swojej historii, szefa działu Data Science i zapowiedziała przyspieszenie prac nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji, która ma przyczynić się do poprawy wydajności operacyjnej, redukcji kosztów, zwiększenia przychodów i podniesienia poziomu zadowolenia klientów.

easyJet planuje wykorzystać ją w opracowywaniu harmonogramu lotów, poprawie niezawodności floty, obszarze dystrybucji artykułów spożywczych oraz przy pracach nad nowym programem lojalnościowym Flight Club.

Sztuczna inteligencja znajdzie swoje zastosowanie w programach analizujących metadane, np. w zarządzaniu 170 milionami artykułów spożywczych dystrybuowanych przez linię w ciągu roku, w badaniu zużycia elementów samolotów podczas 1,5 miliarda godzin lotów rocznie oraz w analizie potrzeb klientów na podstawie 1,3 miliarda wyszukiwań na stronie easyJet.

Carolyn McCall, prezes easyJet, powiedziala: „Od dnia powstania firmy przykładamy bardzo dużą wagę do rozwoju innowacji i z wyprzedzeniem wprowadzamy nowe rozwiązania technologiczne służące usprawnieniu funkcjonowania linii. Wykorzystując ogromny potencjał, jaki oferuje sztuczna inteligencja, chcemy zwiększyć wydajność linii, obniżyć koszty działalności, podnieść przychody oraz poziom satysfakcji klientów.”

Alberto‎ Rey-Villaverde, szef działu Data Science w easyJet, dodał: „easyJet jest dużą firmą, która ma relatywnie prosty model operacyjny. Jesteśmy czwartym największym przewoźnikiem w Europie, a wspomnianą funkcjonalność zawdzięczamy temu, że wszystkie rezerwacje dokonywane są przez stronę easyJet.com i wykorzystaniu jednego rodzaju samolotów na stosunkowo krótkich trasach. Połączenie prostego modelu operacyjnego i dużej skali pozwala nam na zbieranie ogromnych ilości informacji na temat wszystkich elementów działalności. Dzięki wprowadzeniu sztucznej inteligencji będziemy w stanie wyciągnąć wnioski z nagromadzonych danych, zaobserwować prawidłowości i trendy. Do tej pory wykorzystywaliśmy nasze możliwości diagnostyczne do wstecznej oceny działań. Teraz, dzięki włączeniu elementów sztucznej inteligencji, będziemy w stanie skupić się na prognozowaniu przyszłych wydarzeń i efektywnemu planowaniu.”