Finnair zatrudni 400 osób

archiwum Finnair

Finnair przygotowuje się do rozszerzenia oferty lotów długodystansowych od 2016 roku i rozpoczyna największy proces rekrutacji w swojej historii. W tym roku fiński przewoźnik przyjął do pracy 70 pilotów i 130 członków personelu pokładowego. Firma poszukuje obecnie 100 kolejnych pilotów i 300 członków załogi pokładowej. Ponadto około 50 osób zostało już zatrudnionych okresowo, do obsługi klientów i pełnienia innych obowiązków w okresie wiosennym.
W październiku Finnair odebrał pierwszego z 19 zamówionych Airbusów A350 XWB. Nowe szerokokadłubowe samoloty są siłą napędową rozwoju przewoźnika oraz realizacji planu zwiększania ruchu na dalekich trasach od wiosny 2016 r. Intensyfikacja ruchu wiąże się ze wzrostem zapotrzebowania na personel. W tym roku Finnair oszacował, że rozwój firmy zaowocuje stworzeniem około 1000 nowych miejsc pracy do 2020 roku.

Eija Hakakari, Senior Wiceprezes Finnaira ds. zasobów ludzkich, powiedział: „Odważnie kierujemy rozwojem firmy i przeprowadzamy rekrutację na szeroką skalę. Robimy to nie tylko dla Finnaira, ale także dla Finlandii. Ze względu na specyfikę pracy personelu latającego oraz skalę prowadzonego naboru organizacja procesu rekrutacji, dobór pracowników i przeprowadzenie szkoleń to zadania dość czasochłonne. Chcemy rozpocząć rekrutację odpowiednio wcześnie, by być przygotowanym na 2017 rok, w którym planujemy zwiększenie tempa rozwoju. Jednocześnie wczesne rozpoczęcie naboru pracowników umożliwi nam jeszcze prężniejszy rozwój, jeśli tylko warunki rynkowe na to pozwolą”.

Nabór personelu latającego trwa od 4 grudnia 2015 r. Po zakończeniu procesu rekrutacji, na wiosnę 2016 roku, rozpoczną się kolejne etapy szkoleń i podpisywania umów z poszczególnymi grupami pracowników.
Celem strategicznym Finnaira jest podwojenie do 2020 roku ruchu między Europą a Azją w stosunku do roku 2010. Podstawą realizacji strategii przewoźnika jest obecność na wzrastających rynkach azjatyckich, rozwój szybkich połączen między Europą a Północno-Wschodnią Azją, zapewnienie wysokiej jakości obsługi oraz wykonywanie wydajnych kosztowo i punktualnych lotów. Wraz ze wzrostem ruchu na trasach azjatyckich Finnair zwiększy także ruch na trasach europejskich, ponieważ znaczna część klientów firmy to pasażerowie korzystający z połączeń transferowych.