Emirates – ponad 51 mln pasażerów w 2015 roku

archiwum Emirates

Rok 2015 był 30. rokiem obecności przewoźnika na rynku, Samoloty Emirates w nim przewiozły ponad 51,3 mln pasażerów, czyli o 9 proc. więcej niż w roku 2014.

W minionym roku przewoźnik wykonał 186 tys. lotów, średnio 3,6 tys. tygodniowo, pokonując łącznie ponad 824 mln kilometrów – równowartość ponad tysiąca podróży na Księżyc i z powrotem. Personel Emirates wydał ponad 57 mln posiłków na trasach z Dubaju.

Tim Clark, prezes linii Emirates, powiedział: „W 2015 roku znacząco rozwinęliśmy działalność w wyznaczonym przez nas kierunku mimo konfliktów regionalnych, niekorzystnej sytuacji na rynku walutowym i utraty poczucia bezpieczeństwa przez przedsiębiorstwa i konsumentów na wielu rynkach na całym świecie. Nasz sposób myślenia w połączeniu ze strategią rozwoju floty i siatki połączeń ochroniły nas przed tymi trudnościami i pozwoliły maksymalnie wykorzystać nadarzające się okazje.
Przez 30 lat działalności linie Emirates zawsze koncentrowały się na najważniejszych elementach swojej strategii: wydajnej flocie, działalności z wykorzystaniem strategicznego położenia i infrastruktury Dubaju, doskonałej ofercie produktów i usług dla naszych klientów oraz zatrudnianiu i zatrzymaniu najlepszych pracowników z całego świata. W dalszym ciągu będziemy wykorzystywali nasze atuty, wyznaczając nowe cele i wzorce zarówno dla naszej firmy, jak i całej branży.”

W 2015 roku linie Emirates powiększyły swoją flotę o 26 nowych samolotów, w tym 15 Airbusów A380, 10 Boeingów 777-300ER i 1 Boeinga 777 Freighter, dysponując na koniec roku 246 maszynami.
W 2016 roku przewoźnik zamierza wycofać 26 samolotów.
Po tym, gdy we wrześniu ubiegłego roku jednego dnia flota przewoźnika powiększona została o dwa Boeingi 777-300ER i Boeinga 777 Freighter, liczba samolotów modelu B777 odebranych przez Emirates wzrosła do 150. W rekordowej dostawie znalazł się również Airbus A380, umacniając pozycję przewoźnika jako największego operatora zarówno A380, jak i Boeingów 777 na świecie.
Podczas listopadowych targów Dubai Airshow linie Emirates zaprezentowały pierwszy na świecie A380 w konfiguracji dwuklasowej, który może przewieźć 615 pasażerów.

W 2015 roku przewoźnik rozszerzył swoją siatkę do 150 kierunków, otwierając sześć nowych połączeń pasażerskich: na Bali, do Multanu, Orlando, Meszhedu, Bolonii i portu Sabiha Gökçen w Stambule oraz trzy połączenia cargo do Ouagadougou (Burkina Faso), Columbus (Stany Zjednoczone) i Ciudad del Este (Paragwaj). Ponadto linie zwiększyły częstotliwość i oferowanie na wielu trasach.
W sierpniu przewoźnik ogłosił plany otwarcia połączenia do Panamy, które nastąpi 1 lutego 2016 roku. Będzie to najdłuższy na świecie pasażerski lot bezpośredni (17 godzin i 35 minut), a Panama zostanie pierwszym miastem obsługiwanym przez Emirates w Ameryce Środkowej.

W 2015 roku linie zwiększyły liczbę miast obsługiwanych przez sztandarowy A380 do 36. Dwupokładowce Emirates zaczęły latać do Perth, Düsseldorfu, Madrytu i Kopenhagi, a ponadto przewoźnik wprowadził dodatkowe połączenia A380 na 9 innych trasach na całym świecie, co spotkało się z dużym uznaniem pasażerów.

Linie Emirates przeznaczają ponad 20 mln dolarów amerykańskich rocznie na instalację i obsługę systemów łączności pokładowej, które zapewniają dostęp do bezprzewodowego internetu w trakcie lotu. Tylko w tym roku z połączenia Wi-Fi na pokładzie Emirates skorzystały ponad 4 mln pasażerów.