Agenci rozmawiali z Touroperatorami
Agenci przekazali touroperatorom uwagi swoje oraz klientów dotyczące sprzedawanych przez nich imprez, cen, etyki zawodowej, jakości usług.
W W spotkaniu zorganizowanym przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych OSAT, ze strony touroperatorów, wzięli udział przedstawiciele krajowej czołówki: z Best Reisen – prezes Leila Ben Arfi, z Coral Travel Wezyr Holidays – dyrektor generalny Kaan Ergun i zastępca dyrektora generalnego Piotr Burwicz, z Exim Tours – dyrektor Tomasz Husar, z Grecos Travel – wiceprezes Janusz Śmigielski, z Neckermanna Polska – prezes Krzysztof Piątek i zastępca Efe Turkel, z Rainbow – wiceprezes Remigiusz Talarek i dyrektor Piotr Burwicz,. Polską Izbę Turystki reprezentował prezes Paweł Niewiadomski.
Z kolei OSAT reprezentowali: prezes Artur Grocholski oraz członkowie zarządu Marek Kamieński i Joanna Kucińska a także Marcin Chiliński z działu PR OSAT.
Jak podano w komunikacie OSAT: „Celem spotkania była kontynuacja konsultacji branżowych zapoczątkowanych w ubiegłym roku pierwszym takim spotkaniem, przekazanie istotnych informacji i wniosków po zakończeniu sprzedaży First Minute, a także omówienie bieżącej sytuacji branży turystycznej i przedstawienie analiz przygotowanych przez OSAT.”
Agenci zwrócili uwagę m.in. na to, że drastycznie spadło zainteresowanie a co za tym idzie – sprzedaż kierunków do tej pory będących pewniakami: Egiptu, Turcji i Tunezji. Zima wzrosła za to sprzedaż imprez w krajach egzotycznych, co spowodowało, że wzrosły obroty, bo wartość umów na tych kierunkach było dużo wyższa niż na tych najpopularniejszych. Wzrosło również zainteresowanie klientów Dominikaną Meksykiem i Wyspami Kanaryjskimi.
Klienci coraz częściej także pytają o imprezy o innej, niż standardowa długości trwania. Siedem dni to dla wielu za mało, a z kolei czternaście to za dużo. Ideałem byłby imprezy dziesięciodniowe. Klienci chcieliby także, by we wszystkich krajach hotele były na tak wysokim poziomie, jak w Turcji.
Kolejnym tematem poruszonym przez OSAT były nieetyczne działania touroperatorów wobec konkurencji – chodzi o czarny PR. Obecny na spotkaniu prezes PIT, Paweł Niewiadomski zapowiedział powstanie komisji (zespołu) ds. etyki, którego zadaniem będzie rozwiązywanie tego typu problemów.
Przedstawiciele zwrócili również uwagę na nieprawidłowości w dowolnym przyjmowaniu wpłat przez Travelplanet.pl. Chodzi o promocję FM 100, w ramach której klienci wpłacali na początku tylko 100 zł a potem dowolne sumy. Mogli tym samym przed 30 dniami przed imprezą wpłacić ponad 30 proc. zaliczki, co mogłoby pociągnąć konsekwencje w razie kontroli urzędu marszałkowskiego. Zwyczajowo umowy stanowią, że do 30 dni przed impreza powinno być wpłacone 30 proc. ceny imprezy.
Jak powiedział Artur Grocholski: „Mamy nadzieję, że przedstawiciele Touroperatorów wyciągną wnioski z przekazanych informacji i obie strony będą mogły skupić się na wspólnych celach jakie łączy współpraca agencyjna.”
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta