Skyscanner – dużo więcej Polaków wyjeżdża na Wielkanoc

AG

Wyszukiwarka Skyscanner przeanalizowała Wielkanocne podróże Polaków i porównała liczbę zakupionych biletów, pozwalających na wylot tydzień przed oraz tydzień po Wielkanocy. W porównaniu do zeszłego roku liczba podróżujących Polaków wzrosła aż o 40 proc.

Magdalena Greloff, Marketing Manager w Skyscanner Polska, powiedziała: „Wyraźnie widzimy, że liczba Polaków podróżujących na własną rękę i rezerwujących bilety w sieci,
z roku na rok wzrasta w coraz szybszym tempie – aż 40 proc. wzrost podróżujących w porównaniu do ubiegłego roku pokazuje, że coraz częściej święta stają się dla nas dodatkowymi kilkoma dniami urlopu w ciągu roku, które chętnie wykorzystujemy na podróże – zarówno po Europie, jak i udając się w dalsze zakątki świata i kultury bardziej egzotyczne.”

Pod względem zakupionej liczby biletów na pierwszym miejscu znalazły się Włochy – to zdecydowanie kierunek numer jeden wśród europejskich destynacji, jakie Polacy wybierali w tegoroczną Wielkanoc. W stosunku do ubiegłego roku liczba lotów do Włoch wzrosła nieznacznie, około 3 proc. Największym wzrostem popularności cieszyła się Wielka Brytania, do której udało się o ponad 49 proc. osób więcej niż w 2015 roku, a także Hiszpania, która odnotowała prawie 40 procentowy wzrost.
Co ciekawe, w tegoroczne święta Polacy często wybierali również kierunki bardziej egzotyczne. Wśród nich, najpopularniejsze były kraje Azji: Indonezja, Tajlandia i Filipiny, państwa Ameryki Łacińskiej, takie jak Kuba czy Meksyk a także Bahamy.

Jeśli chodzi o loty krajowe odnotowały one spektakularny wzrost na poziomie 159 proc. w porównaniu z 2015 rokiem.

Magdalena Greloff podkreśliła: „Wśród kierunków wybieranych podczas tegorocznej Wielkanocy, znalazły się kraje, których popularność dynamicznie rośnie już od dłuższego czasu, takie jak Indonezja czy Tajlandia – Na uwagę zasługuje znaczny wzrost lotów międzymiastowych w Polsce, wynikający z prężnie rozwijającej się infrastruktury lotniczej i dogodnych sieci połączeń, wygody podróżowania, oraz przystępnych cen podróży.”

Analiza Skyscanner wskazała, że wśród ogólnej tendencji wzrostowej pojawiło się kilka kierunków, które w tym roku dla odmiany cieszyły się mniejszą popularnością wśród podróżujących. W kręgu krajów rzadziej wybieranych znalazły się: m.in. Turcja czy Portugalia.

Magdalena Greloff oceniła: „Jak pokazują dane, rzadziej podróżowaliśmy w tym roku do krajów, które cieszyły się konsekwentnie dużą popularnością w ubiegłych latach, jak na przykład Grecja, Turcja czy Portugalia – dla odmiany zdecydowaliśmy się na bardziej dalekie i egzotyczne podróże. Analiza, którą przygotowaliśmy wskazuje, że Polacy coraz chętniej przemieszczają się na własną rękę i święta okazują się dobrym pretekstem do tego, by spędzić je w mniej oczywisty i tradycyjny sposób, właśnie w podróży. Dzięki stałej obserwacji i analizie zwyczajów podróżniczych Polaków, możemy efektywniej identyfikować stale rosnące i zmieniające się potrzeby podróżujących i wychodzić im naprzeciw.”