Skyscanner podsumował weekendy majowe

AG

Drugi weekend majowy przypadający na 26-29 maja był o 33 proc. mniej popularny wśród podróżujących poza granice Polski – Skyscanner sprawdził, który weekend był najbardziej popularny pod względem wyjazdów i jakie kierunki cieszyły się największym zainteresowaniem.

Najchętniej wybierane przez Polaków kierunki okazały się być podobne do tych, do których podróżowaliśmy podczas majówki na początku miesiąca. Najczęściej wybieraliśmy Europę – kolejno Wielka Brytanię, Niemcy, Francję, Hiszpanię, Holandię, Szwecję i Czechy. Wśród top kierunków majówki z początku miesiąca znalazły się Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, a także Czechy.

Magdalena Greloff, marketing manager w Skyscanner Polska, powiedziała; “Dzięki ciągłej analizie kierunków wybieranych przez Polaków, możemy zauważyć ich szczególne upodobania oraz zmiany jakie zachodzą w sposobie oraz czasie podróżowania. Wydawałoby się, że o 33 proc. mniejsza popularność podróży podczas drugiego weekendu to znaczny spadek. Jednak należy wziąć pod uwagę, że po sezonie zimowym to właśnie tradycyjna majówka jest najbardziej wyczekiwana i traktowana przez wielu jako namiastka urlopu, pierwszych promieni słońca i wakacyjnej aury. Dodatkowo, nie każdy mógł pozwolić sobie na luksus kolejnego dnia wolnego od pracy. Nie mniej jednak, nasza analiza wskazuje, że coraz częściej podróżujemy spontanicznie i decydujemy się na krótkie pobyty, jak choćby city-breaki. Bez wątpienia majowe weekendy były ku temu doskonałą okazją.”

Podróż podczas drugiego weekendu majowego, czyli w Boże Ciało, na wybranych kierunkach była tańsza nawet o 36 proc. niż w trakcie pierwszej majówki. Do Niemiec mogliśmy polecieć płacąc za bilet o 20 proc. mniej, do Holandii o 17 proc. mniej, a wybierając się w podróż do Grecji aż o 36 proc. mniej. Najmniejszy spadek cenowy odnotowała Wielka Brytania – w trakcie drugiego weekendu można było zaoszczędzić zaledwie 3 proc..

Magdalena Greloff podkreśliła: “Zestawienie średnich cen na najbardziej popularnych kierunkach jasno pokazuje, że drugi weekend majowy był zdecydowanie atrakcyjniejszy cenowo od pierwszego i na podróży np. do Szwecji można było zaoszczędzić nawet do 35 proc. Przygotowywane przez nas analizy pokazują wyraźnie, że coraz więcej Polaków podróżuje na własną rękę i coraz więcej z nas przekonuje się, że zwiedzanie świata przestaje się nam kojarzyć z wymagającym i długim planowaniem. Tym bardziej, kiedy można skorzystać z wielu udogodnień, jak choćby oferowana przez Skyscanner opcja „Szukaj wszędzie”. To opcja szczególnie dedykowana tym, dla których cena, a nie kierunek podróży pozostaje kluczowym kryterium. Opcja ta wyświetla nam listę najtańszych biletów w wybranym przez nas terminie w dowolne miejsce, czyli dostarcza produktu szytego na miarę.”