Skyscanner podsumował weekendy majowe
Drugi weekend majowy przypadający na 26-29 maja był o 33 proc. mniej popularny wśród podróżujących poza granice Polski – Skyscanner sprawdził, który weekend był najbardziej popularny pod względem wyjazdów i jakie kierunki cieszyły się największym zainteresowaniem.
Najchętniej wybierane przez Polaków kierunki okazały się być podobne do tych, do których podróżowaliśmy podczas majówki na początku miesiąca. Najczęściej wybieraliśmy Europę – kolejno Wielka Brytanię, Niemcy, Francję, Hiszpanię, Holandię, Szwecję i Czechy. Wśród top kierunków majówki z początku miesiąca znalazły się Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, a także Czechy.
Magdalena Greloff, marketing manager w Skyscanner Polska, powiedziała; “Dzięki ciągłej analizie kierunków wybieranych przez Polaków, możemy zauważyć ich szczególne upodobania oraz zmiany jakie zachodzą w sposobie oraz czasie podróżowania. Wydawałoby się, że o 33 proc. mniejsza popularność podróży podczas drugiego weekendu to znaczny spadek. Jednak należy wziąć pod uwagę, że po sezonie zimowym to właśnie tradycyjna majówka jest najbardziej wyczekiwana i traktowana przez wielu jako namiastka urlopu, pierwszych promieni słońca i wakacyjnej aury. Dodatkowo, nie każdy mógł pozwolić sobie na luksus kolejnego dnia wolnego od pracy. Nie mniej jednak, nasza analiza wskazuje, że coraz częściej podróżujemy spontanicznie i decydujemy się na krótkie pobyty, jak choćby city-breaki. Bez wątpienia majowe weekendy były ku temu doskonałą okazją.”
Podróż podczas drugiego weekendu majowego, czyli w Boże Ciało, na wybranych kierunkach była tańsza nawet o 36 proc. niż w trakcie pierwszej majówki. Do Niemiec mogliśmy polecieć płacąc za bilet o 20 proc. mniej, do Holandii o 17 proc. mniej, a wybierając się w podróż do Grecji aż o 36 proc. mniej. Najmniejszy spadek cenowy odnotowała Wielka Brytania – w trakcie drugiego weekendu można było zaoszczędzić zaledwie 3 proc..
Magdalena Greloff podkreśliła: “Zestawienie średnich cen na najbardziej popularnych kierunkach jasno pokazuje, że drugi weekend majowy był zdecydowanie atrakcyjniejszy cenowo od pierwszego i na podróży np. do Szwecji można było zaoszczędzić nawet do 35 proc. Przygotowywane przez nas analizy pokazują wyraźnie, że coraz więcej Polaków podróżuje na własną rękę i coraz więcej z nas przekonuje się, że zwiedzanie świata przestaje się nam kojarzyć z wymagającym i długim planowaniem. Tym bardziej, kiedy można skorzystać z wielu udogodnień, jak choćby oferowana przez Skyscanner opcja „Szukaj wszędzie”. To opcja szczególnie dedykowana tym, dla których cena, a nie kierunek podróży pozostaje kluczowym kryterium. Opcja ta wyświetla nam listę najtańszych biletów w wybranym przez nas terminie w dowolne miejsce, czyli dostarcza produktu szytego na miarę.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty