PZOT chwali OSAT za promocję ubezpieczeń dla agentów
Polski Związek Organizatorów Turystyki popiera Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych w popularyzacji kompleksowego ubezpieczenia dla agentów od prowadzonej przez nich działalności.
Ubezpieczenie przygotowane przez firmę Mentor Business & Travel Insurance na zlecenie OSAT, obejmuje ubezpieczenia majątku (m.in. pożar lub zalanie biura, kradzież sprzętu, zniszczenie witryny), odpowiedzialności cywilnej agenta np. pomyłka w rezerwacji usługi turystycznej lub kalkulacji wycieczki), OC dla agentów turystycznych i okazjonalnych touroperatorów (m.in. od błędów podwykonawców) i ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w pracy.
Roczna składka wynosi od 1 300 zł, dla członków OSAT obowi ązuja zniżki.
Krzysztof Piątek, prezes PZOT napisał m.in.: “Z dużą przyjemnością wspieramy działania OSAT popularyzujące pierwsze kompleksowe ubezpieczenie dla agentów. Produkt ten w pełni pokrywa potrzeby agenta w zakresie ubezpieczenia prowadzonej działalności. Z perspektywy organizatorów najciekawszym elementem jest objęcie ubezpieczeniem ewentualnych błędów popełnianych przez agentów turystycznych na etapie informowania klientów i dokonywania rezerwacji naszych imprez.
W praktyce stosowanej na polskim rynku usług turystycznych, w której za wszelkie błędy lub wady realizowanej umowy odpowiada organizator turystyki, pojawia się realna szansa na prowadzenie sprzedaży naszych imprez, wyłącznie przez agentów turystycznych posiadających ubezpieczenie na prowadzoną przez nich działalność agencyjną w naszym imieniu….
…Wychodząc naprzeciw organizatorom zainteresowanym wprowadzeniem tego elementu do umów agencyjnych, sugerujemy zapis w umowie następującej treści: Agent turystyczny jest zobowiązany do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności, uwzględniającej odpowiedzialność agenta turystycznego, wynikającą z niniejszej umowy. Kopia polisy stanowi załącznik do niniejszej umowy.”
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty