Emirates: u nas tylko Airbusy A380 i Boeingi 777
Linie Emirates wycofały ze służby swoje ostatnie samoloty Airbus A330 i A340. Tym samym przewoźnik jako pierwszy i jedyny na świecie dysponuje flotą pasażerską złożoną w całości z Airbusów A380 i Boeingów 777. Niedawno linie Emirates wycofały ze służby maszynę A6-EAK. Był to ostatni z 29 Airbusów A330 znajdujących się we flocie przewoźnika. A6-EAK rozpoczął służbę w 2002 roku i spędził w powietrzu ponad 60 tysięcy godzin, przemierzywszy w ciągu 14,5 roku blisko 45 milionów kilometrów, czyli odległość odpowiadającą niemal 60 lotom z Ziemi na Księżyc i z powrotem. Linie Emirates wycofały także z samolotu A6-ERN, czyli ostatniego Airbusa A340 pozostającego w służbie, który do przewoźnika trafił w 2004 roku, a wyprodukowany został w 1999 roku.
Od stycznia 2015 roku linie zrezygnowały z 18 samolotów A330 i 5 maszyn A340. Średni wiek zastąpionych nowszymi modelami Airbusów A330 i A340 to 16,5 roku – znacznie poniżej średniej wśród przewoźników, która wynosi 25 lat. Oprócz samolotów wycofywanych od stycznia 2015 roku, linie Emirates planują dalsze zaprzestanie eksploatacji około 25 maszyn w latach 2017-2018, dążąc do utrzymania nowoczesnej i wydajnej floty oraz z myślą o jak najwyższym komforcie i bezpieczeństwie pasażerów.
Rezygnacja ze starszych samolotów odbywa się przy jednoczesnym wprowadzaniu do służby młodszych i nowocześniejszych modeli. Dzięki temu Emirates dysponuje jedną z najmłodszych flot na świecie – jej średni wiek to 5,2 roku. Dwa najmłodsze samoloty przewoźnika – 85. maszyna A380, pierwsza z Airbusów A380 nowej generacji dostarczona w październiku tego roku, a także 125. Boeing 777-300ER – nie mają nawet dwóch tygodni. Złożona wyłącznie z Airbusów A380 i Boeingów 777 flota Emirates w mniejszym stopniu będzie oddziaływać na środowisko, ponieważ obydwa modele samolotów charakteryzuje mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji spalin w porównaniu z wycofywanymi maszynami.
W roku kalendarzowym 2016 Emirates odbierze łącznie 36 nowych samolotów – 20 dwupokładowych A380 i 16 Boeingów 777-300, w tym samoloty nowej generacji Boeing 777-300ER z ulepszonymi siedzeniami w klasie biznes i o niższym zużyciu paliwa, których dostawa rozpocznie się w listopadzie tego roku.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Rekordowy listopad na lotnisku Rzeszów-Jasionka: ponad 76 tys. obsłużonych pasażerów
Lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce obsłużyło w listopadzie ponad 76 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Michael Rousseau nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów Generalnych Star Alliance
Michael Rousseau, prezes Air Canada, został nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
TAP Air Portugal uruchamia nowe połączenia do Los Angeles i Bostonu
TAP Air Portugal ogłosił nowe kierunki transatlantyckie, które wystartują w maju 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
Lotnisko w Katowicach w listopadzie obsłużyło ponad 350 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach zamknęło listopad z wynikiem ponad 351 tys. obsłużonych pasażerów.…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2024
W lutym wybierz się do Lizbony. Z LOT-em
Od lutego 2025 z PLL LOT polecimy do Lizbony. Będzie to pierwsza bezpośrednia trasa…
0 Komentarzy5 Minuty
12 grudnia 2024
PHH podsumowuje trzy kwartały 2024: wyższe przychody i lepsze wskaźniki operacyjne
Polski Holding Hotelowy podsumował wyniki za trzy kwartały 2024 roku, notując przychody…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2024
Finnair świętuje 101-lecie. Odnowiona flota zmniejszy ślad węglowy
Finnair, jedna z najstarszych linii lotniczych na świecie, uczcił 101-lecie działalności…
0 Komentarzy2 Minuty