Neckermann Podróże nagrodzony Ekomersami 2016
Neckermann Podróże wygrał konkurs Ekomersy 2016 za spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży. Ekomersy to jeden z najbardziej uznanych konkursów w branży e-commerce, mający na celu wyróżnienie najlepszych firm, produktów i usług wspierających sprzedaż w Internecie.
Ekomersy to najważniejsza nagroda dla branży e-commerce w Polsce. W tym roku nagrody przyznano już po raz piąty. Neckermann wygrał w kategorii „Spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży” pokonując takie marki jak: ITAKA, Decathlon, Wittchen, eobuwie.pl, Mirat.pl, Księgarnia Internetowa PWN i FUTUREMED.
Nagroda to efekt bliskiej współpracy między Optimise i Neckermann Podróże, która przełożyła się na wzrost liczby wypełnionych formularzy rezerwacji (o 521 proc. w ciągu pierwszego półrocza 2016), a także wzrost liczby kontaktów z infolinią (198 proc.) i wzrost średniej wartości rezerwacji o 7 proc.
Jarosław Sokołowski, e-Commerce Manager w Neckermann Podróże powiedział: „Nasze rozumienie zapewnienia spójności doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży zakłada brak konkurencji pomiędzy kanałami komunikacyjnymi i sprzedażowymi. Kanały te w Neckermann Podróże mają wzajemnie się wspierać, asystując klientowi na każdym etapie jego procesu decyzyjnego, aż do uzyskania opinii powyjazdowej. A i ona, w razie ew. problemów, jest jeszcze gruntownie analizowana i pozostajemy w kontakcie z Klientem, którego wrażenia po urlopie nie są perfekcyjne. Klient sam wybiera ten kanał komunikacji z naszą firmą, który w danym momencie jest dla niego najważniejszy.
Widać to doskonale na przykładzie strony www i live chata – cześć klientów po rozpoczęciu procesu zakupowego online decyduje się przejść do live chata i tam sfinalizować transakcję. Jest jednak równie duża część naszych klientów, która po zasięgnięciu informacji na live chacie finalizuje transakcję online. Nasze zadanie polega na dostosowaniu działań reklamowych do kanału, w którym Klient jest w danej chwili oraz do etapu procesu decyzyjnego Klienta. Bez nadmiernej natarczywości komunikujemy się z Klientem, dostarczając mu takie informacje, jakie są dla niego w danym momencie odpowiednie. Wsparcie systemu CRM oraz marketing automation daje nam wiele możliwości zbierania danych o potrzebach Klienta i odpowiedniego ich wykorzystania.”
Nagrodzona kampania obejmowała dwa etapy. Pierwszy miał na celu dywersyfikację działań marketingowych Neckermanna, uzupełnienie ich o nowe kanały dotarcia i zbudowanie spójnej komunikacji, drugi – weryfikację skuteczności działań z pierwszego etapu oraz opracowanie narzędzia mierzenia wpływu działań online na kontakty z infolinią i biurami sprzedaży.
Rafał Oracz, CEO grupy AdNext, w skład której wchodzi Optimise, podkreśliła: „Warto zwrócić uwagę na istotny aspekt tej nagrody. To nagroda dla Neckermann za umiejętność dogłębnego zrozumienia potrzeb i motywacji konsumenta, czyli dokładnie za to, na czym opiera się praca spółek naszej grupy. Nie o puste fajerwerki oryginalności, ale o prawdziwą satysfakcję z robienia czegoś, co ma realny sens dla odbiorcy – zarówno marketera, jak i jego klientów. Wzrost efektu wynika bowiem przede wszystkim z tego, że docieramy do osób, o których wiemy, że naprawdę są zainteresowane prezentowaną ofertą i aktywnie z niej skorzystają.”
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty