Na narty z rekomendacją znajomych
Cena oraz rekomendacje przyjaciół i rodziny – tymi kryteriami kierują się głównie narciarze i snowboardziści wybierając miejsce zimowego wyjazdu. Wynika tak z badania „Zwyczaje związane ze sportami zimowymi”, przeprowadzonego na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeń Europa przez Beeline Research & Consulting.
Na wypad weekendowy Polacy wydają najczęściej 250-750 zł, a na tygodniowy 1000-1500 zł. Jeśli chodzi o wybór dodatkowego ubezpieczenia na zimowy wypad, najistotniejszy aspekt to zakres polisy.
Decyzja o wyborze miejsca zakwaterowania opiera się wśród narciarzy i snowboardzistów najczęściej na cenie, a także na rekomendacjach znajomych lub rodziny. Każdą z tych odpowiedzi wskazało nieco ponad 30 proc. wszystkich respondentów. Co piąty badany kieruje się natomiast jakością poszczególnych miejsc zakwaterowania oraz ich renomą. Wśród młodszych respondentów (18-49 lat), częściej niż u starszych (50+) decydującym czynnikiem jest cena. Natomiast osoby mające ponad 50 lat w większym stopniu kierują się rekomendacjami znajomych/rodziny.
Wyjazd weekendowy na narty lub snowboard to dla respondentów wydatek najczęściej w przedziale około 250-750 zł, jednak co czwarty badany przekracza tę kwotę. Wycieczka tygodniowa wiąże się z ponad dwukrotnie wyższym kosztem, sięgającym z reguły minimum 1000-1500 zł. Co ciekawe, aż 22 proc. uprawiających sporty zimowe wydaje nawet ponad 2500 zł. W przypadku dłuższych wyjazdów, wydający poniżej 1000 zł to najczęściej młodsi narciarze i snowboardziści. Odwrotną zależność obserwujemy wśród wydających ponad 2500 zł – tam przeważają już starsi miłośnicy białego szaleństwa.
Przygotowania do sezonu zimowego to przede wszystkim praca nad kondycją, w szczególności wśród kobiet i osób starszych, oraz serwisowanie sprzętu (odpowiednio – 57 proc. i 54 proc. respondentów). Nieco mniej niż połowa badanych deklaruje, że przed rozpoczęciem okresu wyjazdowego kupuje odpowiednie akcesoria (częściej młodsi badani). Co trzeci respondent w ramach przygotowań do sezonu wybiera się wcześniej na mniejsze, łatwiejsze stoki w pobliżu – dotyczy to głównie osób w wieku 50+.
Wybierając sprzęt zimowy najważniejsza dla narciarzy i snowboardzistów jest jego jakość (prawie 60 proc. wskazań). Połowa badanych deklaruje, że kieruje się ceną (częściej dotyczy to kobiet niż mężczyzn). Nieco mniej miłośników białego szaleństwa wybiera zimowe wyposażenie na podstawie opinii i recenzji (40 proc.) oraz rekomendacji znajomych (33 proc.). Co czwarty respondent bierze pod uwagę renomę poszczególnych marek.
Na co zwracamy uwagę przy zakupie ubezpieczenia?
Jeśli chodzi o wybór dodatkowego ubezpieczenia na wyjazd zimowy, najważniejszym aspektem dla badanych jest zakres polisy. Zwraca na to uwagę prawie trzy czwarte badanych, korzystających z takiego rozwiązania. Świadomy zakup polisy daje pewność, że będzie ona opowiadała wymaganiom sportowca amatora. W wielu przypadkach podstawową ochronę można rozszerzyć o dodatkowe warianty chroniące sprzęt czy rezygnację z wyjazdu. Ważną rolę dla respondentów odgrywa także cena ubezpieczenia – przy wyborze kieruje się nią co trzeci badany. Nieco mniej ważne są dla narciarzy i snowboardzistów takie aspekty, jak renoma ubezpieczyciela (24 proc.) oraz rekomendacje znajomych (20 proc.).
Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa, powiedział: “Wybierając się na wyjazdy narciarsko-snowboardowe, niemal połowa badanych decyduje się na dodatkowe, nieobowiązkowe ubezpieczenie. To jednak wciąż za mały odsetek – świadomość ewentualnych ryzyk i ich konsekwencji musi wzrosnąć, aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort wyjazdu zimowego. Pozytywnym sygnałem jest powszechne zwracanie uwagi na zakres polisy. Przemyślany dobór ubezpieczenia zapewnia bowiem optymalną ochronę.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty